تکرار حماسه غرور در دیار انقلابیون/ خراسان جنوبی رنگ تازه‌ای گرفت

راهپیمایی خودرویی و مجازی ۲۲ بهمن همزمان با دیگر نقاط کشور، با حضور گسترده مردم انقلابی و شهیدپرور خراسان جنوبی، در حالی در حال برگزاری است که معادلات اتاق‌های فکر بیگانگان در همین ساعات اول نقش بر آب شد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ زهرا مهرور: چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی شور و حال خاص خود را دارد، امروز طولانی‌ترین ترافیک خیابان‌های بیرجند ثبت خواهد شد و مردمانی که به دلیل شرایط کرونایی مجبور شدند، با خودروهای شخصی و خانوادگی در جشن انقلاب حضور یابند.

 

ایستگاه حضور مردم این بار ساعت ۱۰ از میدان قدس بیرجند کلید خورد و موتورسواران و رانندگان برای حرکت به سمت میدان جانبازان، میدان عروج، بلوار پیامبر اعظم (ص)، میدان سپیده، میدان سپاه تا میدان نماز و مسجد جامع المهدی (عج) محل اقامه نماز جمعه استارت زده‌اند. آمده‌اند تا بگویند پای کار انقلاب ایستاده‌ایم،

 

 

مردم بیرجند مانند ۴۳ سال گذشته که از عمر انقلاب می‌گذرد امروز هم با حضور در صحنه، حمایت و پشتیبانی خود از نظام اسلامی و ولایت فقیه را نشان دادند. خودروهای شرکت کننده در این مراسم دارای نمادهایی از پرچم جمهوری اسلامی و پوسترهای مربوط به ۲۲ بهمن هستند.

 

مردم دیار کویر به ضیافت انقلاب اسلامی آمدند تا شکوه ۴۳ ساله انقلاب را جشن گیرند، شور و شوق کودکان و جوانانی که پرچم‌های رنگارنگ ایران اسلامی را درون خودرو و موتورها در دست گرفته‌اند، دیدنی است. آنان با مشت‌های گره کرده شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند و دست بر سینه می‌گذارند و می‌گویند جانم فدای رهبر.

 

۲۲ بهمن روز عید انقلاب است که دست‌ها بوی عشق و دل‌ها بوی خدا می‌دهد و مردمان دیار خراسان جنوبی آمدند تا وفاداری دیرینه خود را به نظام و انقلاب اسلامی اعلام کنند و باشکوه‌ترین سرود همدلی و اتحاد را سر داده‌اند.

 

 

همه در میدان هستند

«حسن میری» یکی از شهروندان بیرجندی که به همراه خانواده اش و به صورت خودرویی در جشن انقلاب شرکت کرده اند، می‌گوید: امروز روز تجدید عهد و میثاق با شهیدان است و آمدیم تا بگوییم همواره پای انقلابمان ایستاده‌ایم.

 

هیچ چیز دیگر نمی‌تواند مانع حضور ما برای دفاع از انقلاب شود و دشمنان بدانند ملت ایران همواره برای دفاع از ارزش‌ها آماده جانفشانی است. این پدر ۵۳ ساله با بیان اینکه در بهار آزادی جای شهیدان از جمله سردار سلیمانی خالی است، می افزاید: این نظام و انقلاب ثمره به بار نشستن خون شهیدانی چون سلیمانی است و باید قدردان آن باشیم.

 

۲۲ بهمن هر سال دشمنان با خیال واهی چشم به رفتار مردم ایران می دوزند اما این ملت غیور و ولایتمدار همچون گذشته بار دیگر همه معادلات دشمنان نظام مقدس انقلاب اسلامی را بر هم زدند و با حضور پرشکوه خود بار دیگر به انقلابی که در بهمن سال ۱۳۵۷ نهال آن را آبیاری کردند، لبیک گفتند.

 

 

بهمن تماشایی در خانه نمی مانیم

«مرضیه» یکی از مادران بیرجندی است که به همراه خانواده اش در این راهپیمایی خودرویی شرکت کرده است، می گوید: شاید بیماری کرونا شیوه برگزاری مراسم ۲۲  بهمن را تغییر دهد اما هرگز این باعث نخواهد شد که ما در خانه بمانیم. خانوادگی آمدیم تا دوباره تجدید میثاقی با رهبر معظم انقلاب و شهدا داشته باشیم.

 

گام دوم انقلاب گامی نوین برای جامعه و تمدن اسلامی ایران است و حضور جوانان حتی با شیوع تهاجمی کرونا و اومیکرون نیز نتوانست عزم و اراده آنان را کم رنگ کند. دختر ۱۷ ساله این مادر بیرجندی هم در ادامه سخنان او می افزاید: امروز در راهپیمایی شرکت کردیم چرا که چشمان شهدای انقلاب اسلامی شاهد و ناظر ما هستند و باید در جواب این پرسش که بعد از شهدا چه کردیم، حداقل پاسخی داشته باشیم.

 

در مسیر حرکت خودروها در نقاط که جانمایی شده است گروه های جوانان به اجرای سرودهای انقلابی می پردازند. راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال برای رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت خودرویی و موتوری در حال برگزاری است و مردمی که خودرو ندارند نیز با حضور در سایت‌های مرتبط با این موضوع، در راهپیمایی مجازی میلیونی مردم ایران اسلامی و استان خراسان جنوبی شرکت دارند تا یاد انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و شهیدان استان را گرامی بدارند آن هم استانی که ۲ هزار شهید را تقدیم مبارزات انقلابی، دفاع مقدس و دفاع از حرم و سلامت و مرزبانی و … کرده است.

 

مراسم راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن، با سخنرانی آقای قناعت، استاندار خراسان جنوبی و قرائت قطعنامه و اقامه نماز دشمن شکن جمعه پایان خواهد یافت.

 

 

 

کد خبر 1147131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha