راهپیمایی ۲۲ بهمن تبلور سرمایه‌های اجتماعی/ بیداری اسلامی دستاورد مهم انقلاب

علیزاده راهپیمایی ۲۲ بهمن را تبلور سرمایه‌های اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بیداری اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علیزاده» شامگاه پنج‌شنبه (21 بهمن) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی نیمه دوم قرن بیستم است که تحولات بسیاری را در کشورهای منطقه و ساختار قدرت جهانی ایجاد کرد.

 

این استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه پس از گذشت چهار دهه از این رویداد مهم انقلاب اسلامی ایران به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است عنوان کرد: ملت ایران ملتی با پیشینه عظیم تاریخی بود اما متاسفانه دو قرن قبل از وقوع انقلاب اسلامی در شرایطی قرار گرفت که استقلال و عزت این کشور کاملا از دست رفت.

 

علیزاده ادامه داد: ملت ایران موفق شد در نیمه دوم قرن بیستم در یک پیچ تاریخی خیلی مهم که تقریبا در اواخر دوره جنگ سرد بود با رهبری کاریزماتیک امام خمینی(ره) و با کنار گذاشتن ایدئولوژی‌های قالب انقلاب‌های آن زمان یعنی مارکسیسم همه آنچه را که در دویست سال گذشته از دست داده بود مجددا به دست بیاورد.

 

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران سرنوشت تاریخی خود را با دو بال اساسی دین اسلام و ملیت و سابقه تاریخی رقم زد بیداری اسلامی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه خواند و تصریح کرد: دوستان انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تا به امروز روی موضع صدور انقلاب اسلامی محکم ایستاده‌اند اما دشمنان آن از این موضع عبور کردند. 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان اضافه کرد: تفاوت اساسی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها این است که بسیاری از انقلاب‌ها بعد از گذشت مدتی برای آنکه منافع ملی خود را به ظاهر در درون به دست بیاورند و خودشان تبدیل به یک کشور استعمارگر نوین بشوند از صدور انقلاب خود دست برداشتند که دلیل اصلی آن خلاء ایدئولوژیکی آن انقلاب‌هاست.

 

علیزاده با بیان اینکه با صدور انقلاب اسلامی موجی به نام بیداری اسلامی شکل گرفت نتیجه این بیداری اسلامی را احیاء تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: وزن ژئوپولتیک مجموعه‌ای از داشته‌های آن ملت است و اگر واقع بینانه نگاه کنیم وزن ژئوپولتیک ایران قبل از انقلاب بسیار اندک بود در حالیکه داشته‌های ژئوپولتیک فراوانی داشت.

 

وی ایران را در عرصه روابط بین الملل تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری کاملا اثرپذیر توصیف کرد و گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی داشته‌های خود را به وضعیت بالفعل تبدیل کرد و امروز با هر نگاهی جمهوری اسلامی ایران کشوری اثرگذار محسوب می‌شود و حتی دشمنان انقلاب هم آن را کشوری اثرپذیر نمی‌دانند.

 

استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان ضمن اشاره به موج ایران هراسی که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته یکی از دلایل آن را اثرگذاری بالای ایران ذکر کرد و یادآور شد: دوستان و متحدان جمهوری اسلامی ایران باید بدانند ایران پس از انقلاب اسلامی پشت هیچ دوست و متحدی را خالی نکرده است و اگر به این امر ایمان داشته باشند یقینا پروژه ایران هراسی شکست خواهد خورد.

 

علیزاده فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اهمیت جهاد تبیین را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ در سال‌های اخیر فضای مجازی جای خود را در فضای حقیقی باز کرده است، اما این فضای مجازی امروز در اختیار افرادی است که اولا به این فضا به شکل یک امپراطوری نگاه می‌کنند و تمام این فضا را متعلق به خودشان می‌دانند.

 

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی با نگاهی کاملا دیکتاتور مآبانه در حال اداره شدن است اظهار داشت: راه مقابله با فضای امپراطوری دیکتاتور مآبانه در فضای مجازی و رسانه‌ای که در دنیای امروز وجود دارد جهاد تبیین است، ما سالهاست که در حال جهاد تبیین هستیم اما باید اینبار با نگاه جهادی این کار را انجام دهیم و بدانیم جهاد هزینه دارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان حضور مردم در راهپیمایی‌های 22 بهمن و مخابره پیام وحدت و همبستگی‌شان به جهان را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از مواردی که امروز دشمن روی آن مانور گسترده‌ای می‌دهد این است که نظام سیاسی موجود در ایران اساسا سرمایه‌های اجتماعی خود را از دست داده اما دروغ بودن این حرف بارها و بارها اثبات شده است.

 

علیزاده برگزاری انتخابات اخیر و حضور پرشور مردم در آن را یکی از مصادیق آشکار دروغ بودن ادعای دشمنان دانست و ابراز داشت: بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آن هم با رعایت موازینی که مسئولان اعلام می‌کنند یا حتی با گذاشتن یک نماد از انقلاب اسلامی در فضای مجازی فرصتی مغتنم برای این است که نشان بدهیم بعد از 43 سال از انقلاب اسلامی هنوز پای آرمان‌هایمان هستیم.

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در تمام جبهه‌ها در حال پیشروی است و دستاوردهای بزرگی در حوزه‌های دفاعی و علمی و ملی داشته است  خاطرنشان کرد: روز 22 بهمن ملت ایران اسلامی مانند همه سالگردهای انقلاب اسلامی نشان خواهند داد که همراه نظام اسلامی و الهی تا ابد باقی خواهند ماند

کد خبر 1147164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha