دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب برای مردم تبیین شود

حجت الاسلام علی اکبری با تاکید بر اینکه دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب را باید شناخت و تبیین کرد، گفت: در کنار آن متوجه نقشه شوم دشمنان هم بود که به دنبال از بین بردن باورها و اعتقادها و امیدهای جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه اگر پیروزی انقلاب یک معجزه بود استمرار ۴۳ ساله آن معجزه بزرگتر است، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب فقط در مورد مادی نیست و از دستاوردهای معنوی انقلاب هم نباید غافل شد.

 

حجت‌الاسلام علیرضا علی‌اکبری افزود: از جمله دستاوردهای معنوی انقلاب تربیت یافتگی و تبدیل شدن انسانها به عنصر جهادی و معنوی مثل حاج قاسم سلیمانی که در بستر همین انقلاب اسلامی به رشد و تکامل و انقلابی‌گری شد است و همین دستاوردهای معنوی انقلاب بود که کشور را از خطر تجزیه و سقوط نجات داد.

 

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب را باید شناخت و تبیین کرد و در کنار آن متوجه نقشه شوم دشمنان هم بود که به دنبال از بین بردن باورها و اعتقادها و امیدهای جامعه هستند، ادامه داد: دشمنان به دنبال بزک کردن رژیم منحوس پهلوی و حتی  ساواک هستند و به دنبال کم‌ارزش جلوه دادن یا ناچیز جلوه دادن دستاوردهای عظیم مادی و معنوی انقلاب هستند و باید نخبگان جامعه، تحصیل کرده‌ها و فرهنگیان وارد کار شده و به جهاد تبیین اقدام کنند.

 

علی‌اکبری با بیان اینکه دهه فجر ۹۹ تا دهه فجر ۱۴۰۰ ایران انقلابی شاهد تحولات مهمی بوده و از جمله چالش‌های متعددی که دشمنان برای از بین بردن تمرکز امنیتی کشور چالش‌ها و توطئه‌های زیادی ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: این اقدامات با هدف مهار حداکثری انقلاب  صورت گرفته است، اما همه توطئه‌های دشمن با لطف الهی و هوشمندی قوا و مقاومت نجیبانه ملت بزرگ ایران خنثی شد.

 

امام جمعه ماهنشان با اشاره به مذاکرات وین و با بیان اینکه این مذاکرات همچنان ادامه دارد و اخبار ضد و نقیضی که بیشتر حاصل جنگ رسانه‌ای دشمن است و در فضای افکار عمومی داخل و  خارج از کشور ردّوبَدَل می‌شود اما آنچه مهم است این است اولاً تمرکز بر ریل گذاری جدید اقتصادی در سیاست خارجی با همسایگان، عضویت ایران در شانگهای، توافق منطقه‌ای و اینکه ایران منتظر برجام نمی‌ماند، افزود: آمریکا و غرب به دلیل سابقه بدی که دارند قابل اعتماد نیستند.

 

وی با تاکید بر اینکه علت به بن‌بست خوردن احتمالی مذاکرات هسته‌ای درخواست‌های غیرمعقول ایران نیست بلکه زیاده‌خواهی‌های غرب و آمریکا است، ادامه داد: آمریکا به عنوان کشور خارج شده از برجام باید حسن نیت خود را با برداشتن تحریم‌ها نشان دهد تا این حسن نیت به نمایش گذاشته نشود دلیلی برای گفت‌وگو و مذاکرات به صورت مستقیم وجود ندارد.

 

خطیب جمعه ماهنشان با دعوت از جوانان و نوجوانان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در صورتی که ستاد مرکزی اجازه دهد، افزود: یکی از اسامی قرآنی امیرالمومنین نباء عظیم است که اطعام کننده علم به عالم و اقامه ولایت امیرالمومنین تنها توصیه الهی بوده و ولایت امیرالمومنین تنها کلید خوشبختی محسوب می‌شود.

 

وی به سالروز رحلت حضرت زینب کبرا و تسلیت این روز از همه علما و مبلغین و مرثیه سرایان دعوت کردند تا معرفت افزایی جامعه کمک کرده و ابعاد مختلف شخصیت این بانوی مکرم اسلام را بیان کنند.

 

کد خبر 1147398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha