جشن باشکوه میلاد امام علی(ع) و امام جواد(ع) در هلند

موسسه فرهنگی الکوثر در لاهه هلند جشن باشکوهی را برای میلاد امام علی و امام جواد(علیهما السلام) برگزار می کند.

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، موسسه فرهنگی الکوثر به مناسبت سالروز میلاد مولد کعبه حضرت امام علی(علیه السلام) و میلاد امام جواد(علیه السلام) جشن دینی باشکوهی را با حضور دوستداران اهل بیت اطهار(علیهم السلام) در مقر این موسسه در لاهه هلند برگزار می کند.

 

این جشن باشکوه به همت کمیته جشن ها و مناسبت های دینی و با همکاری کمیته بانوان موسسه الکوثر در ساعت 18:30 امروز شنبه (23 بهمن 1400 مطابق با 12 فوریه 2022 میلادی) برگزار می شود.

 

در این مراسم حجت الاسلام شیخ «شیخ احمد خاقانی» درباره شخصیت و سیره زندگی امیرالمومنین (علیه السلام) و امام جواد(علیه السلام) سخنرانی می کند. سید«ابو محمد البحرانی» نیز به همین مناسبت در مدح این دو امام بزرگ مدیحه سرایی خواهد کرد. همچنین «سید مجتبی الهادی» به زبان هلندی در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

 

مسئولان این مرکز از همه علاقه مندان برای حضور در این جشن خواست تا به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

 علاقه مندان می توانند این مراسم را از به طور مستقیم از شبکه های مجازی فیس بوک و یوتیوب  https://www.youtube.com/user/StichtingAlcauther/live   وhttps://www.facebook.com/AlCautherNL/live مشاهده کنند.

گفتنی است، امام علی (علیه السلام) نخستین امام شیعیان است. وی در روز سیزدهم رجب سال سی ام عام الفیل در مکه مکرمه چشم به جهان گشود و در روز 21 رمضان سال 40 هجری قمری به ضرب شمشیر ابن ملجم مرادی در مسجد کوفه به شهادت رسید.

 

امام محمد بن علی معروف به امام جواد و محمد تقی، نهمین امام شیعیان اثنا عشری است. وی در 10 رجب سال 195 هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و پس از 17 سال امامت در سن 25 سالگی در آخر ذی العقده 220 به دست معتصم عباسی به شهادت رسید و در کاظمین به خاک سپرده شد

کد خبر 1147681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha