پروژه نوسازی محله قصردشت به عنوان پایلوت شهر شیراز آغاز شده است

آئینی گفت: استان فارس در نهضت ملی مسکن، ۱۱ هزار واحد مسکونی سهمیه دارد و پروژه نوسازی محله قصردشت به عنوان پایلوت شهر شیراز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد آئینی» امروز (شنبه 23 بهمن) در بازدید از پروژه نوسازی بافت فرسوده قصردشت شیراز اظهار کرد: نوسازی ۲۱۰ واحد در بافت فرسوده قصردشت شیراز با تجمیع ۵۰ پلاک آغاز می شود.

 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: سرمایه ‌گذاران می توانند برای ساخت فضاهای مذهبی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی در بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌ های غیررسمی ورود داشته باشند و تمام هزینه ‌های سرمایه گذاری شده در این مناطق به استناد ماده ۱۲ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت ‌های ناکارآمد  به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی آنها محسوب خواهد شد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: استان فارس در نهضت ملی مسکن، ۱۱ هزار واحد مسکونی سهمیه دارد و پروژه نوسازی محله قصردشت به عنوان پایلوت شهر شیراز آغاز شده است.

 

وی تاکید کرد: مالکان بافت‌ های فرسوده و برخی سازندگان از توانایی مالی لازم برای نوسازی برخوردار نیستند که باید حمایت شوند و به مالکان ودیعه اسکان موقت اعطا می ‌شود که این مبلغ در شهر شیراز ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۴۵ میلیون تومان است که به صورت قرض‌ الحسنه و باز پرداخت ۳۶ ماهه در نظر گرفته شده است و به سازندگان نیز در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان اعطا می شود.

 

آئینی اعلام کرد: مالکان و صاحبان این پروژه‌ها با دارا بودن پروانه ساخت از شهرداری و حداقل ۱۰ درصد پیشرفت کار، می‌ توانند به سامانه ثبت ‌نام تسهیلات نوسازی مردمی به آدرس اینترنتی facility.udrc.ir  مراجعه کنند و ازز تسهیلات مشارکت مدنی ارزان قیمت بانکی برای دوران ساخت برخوردار شوند.

 

کد خبر 1147734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha