ممنوعیت اعتکاف برای افراد بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماری زمینه ای/ مساجد مجاز به استفاده از ۲۰ درصد ظرفیت هستند

جلالی با بیان اینکه صرفاً ۲۰ درصد ظرفیت مساجد برای اعتکاف در مناطق غیرقرمز باید در نظر گرفته شود؛ گفت: افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه ای پذیرفته نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، رحمان جلالی، شنبه(۲۳ بهمن) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه ۱۷ شهرستان استان رد وضعیت قرمز، ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و دو شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارد؛ تأکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی باید نسبت به بحران پیش رو آمادگی داشته باشند.

 

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه بیشترین نگرانی در خصوص اطفال است؛ اظهار کرد: مراجعه دیرهنگام، بیماری زمینه ای و عدم تزریق واکسن عامل فوتی های کرونایی است.

 

 

وی با تأکید بر تمدید محدودیت ها، الزامی شدن ماسک در اماکن سربسته و.. در خصوص مراسم اعتکاف هم گفت: اعتکاف در شهرهای قرمز ممنوع است و در شهرهای نارنجی و زرد افراد بالای 60 سال و دارای بیماری زمینه ای پذیرفته نمی شوند.

 

 

جلالی تصریح کرد: حضور مابقی افراد مشروط به سه دوز واکسن و یا ارائه تست منفی پی سی آر است ضمن اینکه صرفاً 20 درصد ظرفیت مساجد باید در نظر گرفته شود و نظارت بر عهده کمیته مراسم و سازمان تبلیغات است.

 

 

دکتر حسین صافی زاده، مشاور رییس دانشگاه در امور ستادی و اجتماعی نیز گزارشی از آخرین وضعیت اعلام کرد.

کد خبر 1147764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha