ایجاد پایگاه ثابت خونگیری در ایوان و دهلران

مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت سازمان انتقال خون، دو پایگاه ثابت خونگیری در سطح شهرهای ایوان و دهلران ایجاد خواهد شد.

«مهدی اکبری دهبالایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون فنی، مدیرکل برنامه و بودجه و همچنین مدیرکل تجهیزات و پشتیبانی سازمان انتقال خون تشکیل گردید، با طرح توجیهی ایجاد دو پایگاه ثابت خونگیری در شهرستان‌های ایوان و دهلران موافقت شد.

 

وی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار و نیروی انسانی مورد نیاز این مراکز فراهم شده است، افزود: اجرای طرح احداث این مراکز در شهرستان‌های ایوان و دهلران بزودی به مناقصه گذاشته خواهد شد.

 

اکبری به ۴۰ برنامه تیم سیار خونگیری انتقال خون استان ایلام در طی سال جاری اشاره و تصریح کرد: حضور و استقبال گرم مردم در نقاط مختلف استان سبب شده که به صورت دوره‌ای در همه شهرستان‌ها حضور داشته باشیم.

 

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: طی سال جاری آمار اهدای خون در استان ایلام با افزایش ۱۴ درصدی مواجه بوده و مشکل خاصی از نظر تامین ذخایر خونی در استان وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه معتقدیم فرهنگ سازی برای اهدای خون باید از خانواده ها آغاز شود، ادامه داد: تاثیرپذیری فرزندان از مادران در خانواده می تواند زمینه ساز این فرهنگ خداپسندانه شود.

کد خبر 1147935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha