آیین معنوی اعتکاف در خراسان شمالی لغو شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از لغو برگزاری آیین معنوی اعتکاف به دلیل قرمز شدن وضعیت کرونایی استان خبر داد و گفت: این تصمیم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی و ایمنی جامعه اتخاذ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین «حمید رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان های خراسان شمالی و ناظر بر تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم برگزاری اعتکاف در شهرهای قرمز کرونایی، مراسم اعتکاف در استان لغو شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: علیرغم برنامه ریزی های انجام شده مساجد قبل از قرمز شدن وضعیت کرونایی استان برای برگزاری آیین اعتکاف، به منظور حفظ سلامتی و ایجاد امنیت و آرامش مومنان، لغو آیین اعتکاف اتخاذ شد.

 

وی بیان کرد: امید است مردم مومن و انقلابی استان از فضای خانواده و خانگی در انجام اعمال روایت و نقل شده برای این ایام بهره برده و شاهد سلامتی و امنیت خانواده ها و تغییر رنگ بندی وضعیت کرونایی در شهرها باشیم.

 

اعتکاف یا ایام البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری می گویند که بر اساس آیات و روایات، ایام البیض ماه های رجب، شعبان و رمضان، دارای فضیلت بسیار است.

 

 

کد خبر 1147976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha