پشتیبانی لازم از حافظان نظم و امنیت از وظایف مجلس شورای اسلامی است

عزیزی گفت: پشتیبانی لازم از حافظان نظم و امنیت از وظایف مجلس شورای اسلامی است و مجلس شورای اسلامی برای اصلاح آیین دادرسی کیفری و قانون بکارگیری سلاح ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (یکشنبه 24 بهمن) در جمع کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی استان فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «رنجبر»، شهید امنیت و تبریک دهه فجر انقلاب و ولادت حضرت علی (ع) گفت: پشتیبانی لازم از حافظان نظم و امنیت از وظایف مجلس شورای اسلامی است.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برای اصلاح آیین دادرسی کیفری و قانون بکارگیری سلاح ورود کرده و این طرح برای حمایت بیشتر از پلیس و حفظ حقوق شهروندی برای امنیت بیشتر در حال بررسی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پلیس در صحنه به حمایت های قانونی، قضایی و سازمانی نیاز دارد تا بتواند ماموریت های خود را به خوبی انجام دهد و از نظر قانونی مجلس شورای اسلامی نیز باید با وضع قوانین کارآمد به انجام وظیفه خود بپردازد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آئین دادرسی کیفری و قانون بکارگیری حمل سلاح در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا خلاهای قانونی مربوط به ماموریت های نیروی انتظامی و حمایت از آن را دنبال کند.

عزیزی افزود: قوانین باید به گونه ای باشد که علاوه بر حمایت کامل از حقوق شهروندی، پلیس را نیز از حمایت های قانونی مناسب در برخورد با مخلان نظم و امنیت برخوردار کند و نیازمندی های پلیس مانند تجهیزات به روز و آموزش های علمی نیز باید جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه ها در ایجاد امنیت و نظم دخیل هستند و این هم افزایی به نظم و امنیت بیشتر منجر می شود و باید نگاهمان را نیز به مقوله امنیت تغییر دهیم.

کد خبر 1147977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha