آموزش و پرورش دانش آموزان نمازی تربیت کند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: با توجه به تاثیرگذاری آموزش و پرورش، نیاز است که در راستای اقامه نماز با کیفیت در بین دانش آموزان تلاش های بسیاری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی «امروز(۲۲بهمن) درهفتمین اجلاسیه استانی نماز که به همراه رونمایی از پوستر «تربیت حکیمانه ۷» به میزبانی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت های باسعادت امام جواد(ع) و امام علی(ع)، اظهار کرد: ماه رجب ماه خدا و ماه استغفار، توبه و روزه داری است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه وقتی از نماز صحبت می کنیم مقصود فقط اقامه نماز واجب نیست، افزود: نمازهای نافله هم در سفره نماز هستند. این نمازها زینت بخش هستند.

 

وی با بیان اینکه مسئولین باید به مستحبات نماز اهمیت دهیم  تا دیگران به واجبات نماز بپردازند، گفت: همچنین مسئولین باید از مکروهات باید اجتناب داشته باشند تا دیگران از حرا اجتناب کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به تعطیلی موقت اعتکاف در پی شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: رهبری فرمودند کسانیکه از عمل با فضیلت اعتکاف محروم مانده اند بهتر است در هر یک از این سه روز نماز جعفر طیار(ع) بخوانند. این یک دستورالعمل عرفانی بسیار مهم است.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال چهر دسته را مخاطب نماز قرار داده، افزود: هرکدام از ما مخاطب اقامه نماز هستیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم خانواده خود را به نماز امر کنیم؛ خانواده نمازی داشته باشیم، گفت: همه جامعه مامور به اقامه نماز هستند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید نماز اقامه بدارند، اظهار کرد: نماز ماموریتی است که برای فرد، ‌خانواده،‌جامعه و مسئولان نوشته شده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی از نماز به عنوان امام الاعمال یاد کرد و گفت: حضرت امیرالمومنین علی(ع)به والی مصر نوشتند نماز امام و پیشرو همه اعمال است و ما وظیفه داریم تمام کارهایمان را با نماز تنظیم کنیم.

 

وی  گفت: با توجه به تاثیرگذاری آموزش و پرورش، نیاز است که در راستای اقامه نماز با کیفیت در بین دانش آموزان تلاش های بسیاری صورت گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم استفاده از ظرفیت هنر و  فضاسازی‌های سالم جهت ایجاد بستر مناسب جذب دانش‌آموزان به اقامه نماز تاکید کرد.

 

 

کد خبر 1148064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha