رشادت‌های شهدای دوران دفاع مقدس باید به جوانان معرفی شود

فرماندار شهرستان قروه گفت: باید رشادت‌ها و ایثار شهدای دوران دفاع مقدس به جوانان جامعه معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، الماسی فرماندار شهرستان قروه در مراسم یادواره شهدای شهرستان قروه که در دبیرستان ناهید فاتحی کرجو این شهرستان برگزار شد، به فرمایش مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) اشاره کرد که امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

الماسی زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را باعث تداوم حرکت انقلاب دانست و گفت: بی شک نسل چهارم انقلاب دلاوری‌ها و رشادت های شهدای دوران دفاع مقدس را درک نکرده است و بنابراین این مهم می طلبد تا کسانی که در راه آرمان‌های اسلام فداکاری کردند به جوانان معرفی شوند.

 

فرماندار شهرستان قروه به بررسی و مقایسه وضعیت شهرستان قروه در دوران حکومت قبل ازپیروزی انقلاب با شرایط کنونی پرداخت و افزود: فقط کسانی که در آن زمان بوده و شرایط سخت گذشته و کمبود امکانات درمانی و بهداشتی و ... را درک و حس کرده‌اند، امروزه می‌توانند مقایسه منصفانه‌ای از آن دوران تاریک با فضای کنونی داشته باشند و محرومیت‌های فرهنگی ودرمانی و آموزشی در آن زمان کاملا بر کسی پوشیده نیست.

 

خانواده شهدا نماد صبر و شکیبایی هستند

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قروه نیز در این مراسم، زنده نگه داشتن یاد ونام شهدا را وظیفه همگانی دانست و افزود: آنچه موجب خدمتگزاری صادقانه و مسئولانه به مردم می‌شود، تأسّی به سیره شهداست.

 

عبدالملکی با بیان اینکه شهادت بزرگترین افتخاری است که خداوند نصیب انسان می‌کند، آرامش و اقتدار امروز ایران اسلامی را حاصل خون مطّر شهدا دانست و افزود خانواده‌های شهدا نیز در این اجر سهیم هستند.

 

وی بیان کرد: همه ما خود را مدیون خانواده شهدا میدانیم و در کنار شهدا خانواده‌های آنان نیز نماد ایثار و صبر و شکیبایی هستند، چرا که با تقدیم عزیزترین داشته‌های خود به نظام و انقلاب و کشورشان، نشان دادند که به حق شایسته بهترین تقدیرها و خدمت‌ها هستند.

 

پایان بخش این مراسم معنوی، اجرای سرود در وصف شهدا و اجرای نمایشنامه شهدای گمنام و بازدید از نمایشگاه دست ساخته دانش‌آموزان بود.

کد خبر 1148096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha