ایجاد ۱۰ مرکز تحقیقاتی در قالب پژوهشکده توسعه سلامت

معاون تحقیقات و فناوری علوم پزشکی کردستان از تأسیس و فعالیت ۱۰ مرکز تحقیقاتی در قالب پژوهشکده توسعه سلامت در این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر مراکز تحقیقاتی، واحد‌های‌ توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان‌های کوثر، بعثت و توحید سنندج نیز فعال است.

افشین ملکی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به نقش و جایگاه تحقیقات دانشجویی در ارتقاء آینده پژوهش در کشور، در خصوص فعالیت‌های کمیته تحقیقات دانشجویی اظهار کرد: تاکنون ۳۳۵ طرح دانشجویی در شورای پژوهشی کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه مصوب شده و تعداد ۲۰۶ مقاله نیز توسط دانشجویان عضو این کمیته به چاپ رسیده است.

 

وی از تصویب 60 طرح تحقیقاتی مرتبط با تحقیقات در زمینه COVID-19 از زمان شیوع این بیماری خبر داد.

 

چاپ ۳۰۰۰ مقاله بر اساس پایگاه داده اسکوپوس

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص سایر دستاوردهای دانشگاه در زمینه تحقیقات و فناوری نیز عنوان کرد: تاکنون قریب به ۳ هزار مقاله بر اساس پایگاه داده اسکوپوس توسط محققان دانشگاه به چاپ رسیده است و حدود 67 هزار استناد به مقالات چاپ شده دانشگاه صورت پذیرفته است.

 

ملکی ادامه داد: در زمینه رتبه‌ بندی‌های بین‌المللی نیز، دانشگاه در حوزه پژوهش جزو رتبه‌های برتر کشور بوده و از جایگاه مناسبی در نظام های رتبه بندی علمی قرار دارد.

 

تصویب ۲۰۰۰ طرح تحقیقاتی و پایان‌نامه

 

وی تعداد طرح‌های تحقیقاتی مصوب شامل طرح های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌ها را حدود ۲ هزار طرح بیان کرد و گفت: در حوزه فناوری نیز ۲۸ طرح فناورانه در شورای فناوری دانشگاه مصوب و 14 محصول فناورانه نیز توسط شرکت های مستقر در مرکز رشد تولید شده است.

 

انتشار ۵۰ کتاب تالیفی و کتب ترجمه

 

این مقام مسئول در حوزه انتشارات نیز از نشر ۵۰ کتاب تألیفی و کتب ترجمه مورد تایید شورای انتشارات دانشگاه خبر داد و افزود: تأسیس و توسعه مرکز رشد توسعه فناوری سلامت جهت حمایت از شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان، راه‌اندازی مرکز جامع نوآوری سلامت جهت ایده پروری و کمک به تجاری سازی محصولات سلامت محور، اخذ مجوز آزمایشگاه جامع تحقیقاتی جهت خدمات دهی به محققان این دانشگاه و محققان سراسر کشور و راه اندازی طرح مطالعاتی کوهورت دهگلان به عنوان بخشی از مطالعه کشوری پرشین کوهورت از دیگر دستاوردهای این حوزه است.

کد خبر 1148107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha