میوه شب عید خراسان جنوبی وارد سردخانه شد

مسئولان تعاون روستایی خراسان جنوبی حدود ۸۰۰ تن پرتقال و سیب ویژه شب عید را تامین کردند که در حال انتقال به دو سردخانه بیرجند و فردوس می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، میوه شب عید همواره از دغدغه های مسئولان در کشور بوده که معمولا از شب یلدا مسئولان را به تکاپو برای خرید و تامین آن در نقاط مختلف شهری می اندازد، خراسان جنوبی جزو استان هایی شرقی کشور است که به دلیل خشکسالی و طبیعت گرمسیری آن در زمینه تامین سیب و سایر میوه ها خودکفا نبوده و لازم است از استانهای غربی و شمالی کشور واردات داشته باشد.

 

همه ساله چیز حدود 800 تا 900 تن شیب و پرتقال توسط نهادهای دولتی در راستای تنظیم بازار میوه شب عید در استان تامین و با قیمت مصوب عرضه می شود، امسال هم براساس برنامه ریزی مسئولان تعاون روستایی خراسان جنوبی حدود 800 تن سیب و پرتقال به صورت قطعی و  ۱۰۰ تن سیب و ۱۰۰ تن پرتقال هم در قالب سهمیه ذخیره ملی برای شب عید استان تامین شده که در صورت نیاز به استان حمل خواهد شد.

 

«مصطفی هاشمی پور» معاون بازرگانی تعاون روستایی خراسان جنوبی امروز (24 بهمن) در ستاد تنظیم بازار استان ضمن تایید موضوع گفته است، تا این لحظه 400 تن سیب خریداری و در دو سردخانه بیرجند و فردوس ذخیره شده است، علاوه بر این 400 تن پرتقال شمال هم خریداری و آماده حمل به استان است.

 

وی با بیان اینکه برای شهرستان های قاین، فردوس، سرایان و بشرویه و طبس 180 تن سیب در سردخانه فردوس ذخیره سازی شده تا دسترسی به این شهرستان ها راحت باشد، گفت: حدود 228 تن سیب هم در سردخانه بیرجند ویژه سایر شهرستان ها و مرکز استان ذخیره سازی شده است.

 

 معاون بازرگانی تعاون روستایی خراسان جنوبی این را هم گفته است که تمامی این میوه ها توسط خودروهای یخچال دار حمل شده تا بهترین کیفیت را داشته باشد.

 

هاشمی پور گفت: تامین گوشت شب عید هم با بیان اینکه توزیع گوشت، برنج و اقلام تنظیم بازار در استان به محض تامین از طریق سامانه پست انجام خواهد شد.

 

جذب و توزیع 175 تن شکر تنظیم بازار

همچنین «احمد بیکس» معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این کارگروه با بیان اینکه حدود 175 تن شکر در خراسان جنوبی در قالب بسته های 900 گرمی بسته بندی و توزیع شده است، گفت: این شکرها به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پست توزیع می شود و هر کدملی می تواند چهار بسته 900 گرمی را با قیمت 56 هزار تومان خریداری و رایگان درب منزل تحویل بگیرد.

 

وی با بیان اینکه همچنین 150 تن شکر ویژه قنادان و صنوف در استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها 86 تن شکر ویژه زنبورداران در استان در حال تامین است.

 

 

کد خبر 1148115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha