حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود شرایط کرونایی و بارش باران باعث می‌شود مسئولیت مسئولان سنگین‌تر شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» ظهر امروز (یکشنبه ۲۴ بهمن) در جلسه شورای آموزش و پرورش دزفول، با اشاره به حضور حماسی مردم این شهرستان در راهپمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: این حضور گسترده در شرایط کرونایی و بارش باران مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده است.

 

امام جمعه دزفول با بیان اینکه تربیت باید الهی باشد افزود: تزکیه مقدم بر دانش است و اگر بخواهیم جامعه‌ای قوی داشته باشیم باید تزکیه و علم و دانش مردم و دانش آموزان را به عنوان ۲ بال در کنار یکدیگر مدنظر قرار دهیم.

 

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به محتوای آموزشی همچون مسائل سخت افزاری آموزش و پرورش اضافه کرد: دکتر گلچین نژاد معلم دلسوز دزفولی با کمترین امکانات به کودکان کار آموزش می‌دهد که جای قدردانی دارد.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی ابراز کرد: گاه یک جمله و کلمه معلم می‌تواند مسیر زندگی دانش آموز را تغییر دهد لذا ابتدا باید از نظر فکری و اعتقادی به معلمان توجه شود.

 

وی معلمی را شغل انبیا دانست و افزود: معلمی که با هدف دریافت حقوق پایان ماه سر کلاس حاضر می‌شود، نمی‌تواند دانش آموزانی اهل تفکر و اندیشه تربیت کند.

 

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم اولویت بندی مسایل علمی و تربیتی تصریح کرد: اینکه علم از چه کسی کسب می‌شود نیز بسیار مهم است. 

 

وی در خصوص روش علم آموزی بیان کرد: کلید باز کردن دانش سوال پرسیدن است لذا باید دانش آموزانی پرسشگر تربیت کرد.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان علمی در شهرستان دزفول ابراز کرد: اگر نتوانیم استعدادها و ظرفیت‌های علم و دانش این شهرستان را شکوفا کنیم، کفران نعمت کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به وجود نخبگان فراوان دزفولی در نقاط مختلف دنیا یاد آور شد: این نخبگان تربیت یافته مدارس دزفول هستند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که همچنان چنین نخبگانی تربیت شوند.

 

کد خبر 1148146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha