اضافه شدن رشته کپو‌بافی به رشته‌های کار و دانش در دزفول

ظاهر طحان گفت: امسال رشته کپوبافی از صنایع دستی دزفول به رشته‌های کار و دانش این شهرستان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «امیر ظاهرطحان» عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول که در اجتماعات فرمانداری دزفول برگزار شد اظهار کرد: امسال برای اولین بار رشته کف بافی از صنایع دستی شهرستان دزفول رشته های کار و دانش اضافه کرد علاقه مندان و دانش آموزان می تواند این رشته را تحصیل کنند.

 

سرپرست اداره آموزش و پرورش دزفول در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان افزود: تاکنون ۸۵ درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم دُز اول، ۷۵ درصد دُز دوم و ۲۰ درصد دانش آموزان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان ابتدایی در دزفول آغاز شده است اضافه کرد: به دلیل مجازی شدن کلاس‌ها افت تحصیلی ایگاد شده که البته این افت تحصیلی بوجود آمده در شهرستان دزفول در نمره است نه در حضور دانش آموزان.

 

ظاهرطحان عنوان کرد: مناطقی نظیر کوی امام رضا (ع)، سعدی، حافظ، رسالت، طالقانی و مدرس با کمبود زمین مواجه هستند که اگر زمین مورد نیاز تامین شود می‌توان با هماهنگی مجمع خیرین مدرسه ساز، ساخت و توسعه مدارس را در این مناطق آغاز کرد.

 

وی به کمبود ۵۰ کلاس درس در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه یک هزار و ۳۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دزفول وجود دارد که آنها شناسایی شده و پیگیری جهت حل این مشکل صورت گرفته است.

 

سرپرست آموزش و پرورش دزفول با اشاره به میزان رشد این اداره اذعان کرد: شورای آموزش و پرورش دزفول در بین ۴۰ منطقه استان خورستان شورای برتر شده و همچنین دزفول سال گذشته چهار رتبه زیر یک هزار در کنکور سراسری کسب کرد که امسال این آمار به ۹ نفر افزایش یافت.

 

«علی فرهمندپور» نیز در این نشست تصریح کرد: به سرعت در حال رسیدن به قله پیک کرونا هستیم لذا با توگه به افت تحصیلی دانش‌آموزان در موارد مجازی واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان در شرایط جهت برپایی حضوری کلاس‌ها ضروری است لذا با ایجاد یک کارگروه، تمام امکانات و ظرفیت‌های شهرستان را برای واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان بسیج کنیم.

 

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به مصوبات نشست قبلی شورای آموزش پرورش دزفول بیان کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان و دریافت طرح‌های آنها برای ارتقای کیفیت آموزش ضروری است و باید این موضوع جدی گرفته شود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برخی مدارس که قبلا با مشکلاتی مواجهه بودند در مسیر رویش قرار گرفتند که باید از آنها الگوبرداری شود.

 

فرهمند پور اذعان کرد: شهرستان دزفول در برخی موضوعات نظیر مدرسه سازی، کادر آموزشی و دانش آموزان جایگاه خوبی دارد و لازم است در حوزه مسائل فرهنگی معلمان و دانش آموزان نیز اقداماتی صورت گیرد.

 

وی در خصوص کمبود معلم در این شهرستان یاد آور شد: مکاتباتی در این زمینه از سال گذشته تاکنون انجام شده که رفع این مشکل نیازمند صدور مجوز استخدام است.

 

کد خبر 1148150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha