احیا محورهای گردشگری اصفهان زیربنای احیا بافت فرسوده است/تعامل شهرداری و اوقاف برای احیاگردشگری

نباتی نژاد گفت: احیا محورهای گردشگری اصفهان زیربنای احیا این صنعت و بافت فرسوده در این شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مصطفی نباتی نژاد« در جلسه علنی شورای شهر اصفهان به ظرفیت گردشگری این شهر اشاره کرد و اظهارداشت: بسترسازی و ایجاد زمینه های توسعه این صنعت و احیا بافت فرسوده لازم است.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: احیا محورهای گردشگری اصفهان زیربنای احیا این صنعت و بافت فرسوده در این شهر است و این یکی از زمینه های اصلی توسعه در این بخش می باشد.

 

وی ادامه داد: شهرداری در این خصوص برنامه ارائه بدهند و بر اساس برنامه و اجرای طرح های محوری زمینه ساز فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم سازد.

به گفته این عضو شورای شهر اصفهان سرمایه گذاری در بخش گردشگری برای اقتصاد شهری مناسب و از مولفه های کارآمد درآمد پایدار شهری بدون مشکلات زیست محیطی است.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از مراکز تاریخی شهر در اختیار شهرداری است که اختصاص اعتبار برای بازسازی و احیا آن به صنعت گردشگری شهر کمک خواهد کرد.

 

*تعامل شهرداری و اوقاف برای احیاگردشگری

 

نباتی نژاد با بیان اینکه برخی از نقاط گردشگری شهر ماهیت مذهبی داشته و یا در اختیار اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: تعامل شهرداری و با این نهاد برای احیا گردشگری و توسعه این مناطق لازم است.

 

وی نقش نظارتی و هدایتگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را برای تدوین چشم انداز و طرح های هدفمند مهم خواند و اذعان داشت: نظارت بر ارائه مجوز و همچنین ارائه تسهیلات بانکی برای انجام فعالیت های اقتصادی توسط این اداره به ایجاد درآمد

و فعالیت اقتصادی مفید و هدفمند منجر می شود و ارزش افزوده آن به شهر و سرمایه گذاران می رسد.

عضو شورای شهر اصفهان برنامه ریزی برای اطلاع رسانی و جذب توریست و مهمان برای شهر را تاکید کرد و گفت: شهرداری رویدادهای فرهنگی در این خصوص تعریف کند.

کد خبر 1148166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha