۲ و نیم میلیارد دلار قاچاق در سال ۱۳۹۷ داشتیم

شهریاری با بیان اینکه دو و نیم میلیارد دلار قاچاق در سال ۱۳۹۷ داشتیم، اضافه کرد: به گفته آقایان پس از برخوردها در سال ۱۳۹۸ این رقم به حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بهرام شهریاری، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک شب گذشته (یکشنبه 24 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به این پرسش که حجم قاچاق پوشاک بیشتر یا کمتر شده است؟ گفت: از حدود شش ماه پیش، حجم زیادی از کالای قاچاق به کشورمان سرازیر شده است به علل مشخص از جمله شرایط ترکیه و حجم خیلی زیادی از پوشاکی که در دنیا در دو سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا به فروش نرفت و اکنون به سمت کشورهای دیگر از جمله کشور ما سرازیر شد.

 

شهریاری با بیان اینکه برای بررسی موضوع قاچاق مبادی ورودی، طبق تجربه و اطلاعات ما، برخی قوانین داریم که در جایگاه خود به خوبی و برای یک مقصد و منظور مشخص و خوبی تعیین و برنامه ریزی شده است، گفت: اما در مرور زمان تغییر جهت داده است و متأسفانه نظارتی هم وجود نداشته است و آن قوانین اکنون محملی برای قاچاق شده است مثل ته لنجی، گذر مرزی، مناطق آزاد، کولبری و مسافری.

 

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ادامه داد: در این جا باید از مجلس کمک گرفت؛ این قوانین به درستی در زمان خود برنامه ریزی و قانون گذاری شده است اما در اجرا، همه این ها به خطا می رود.

 

شهریاری با بیان اینکه دو و نیم میلیارد دلار قاچاق در سال 1397 داشتیم، اضافه کرد: به گفته آقایان پس از برخوردها در سال 1398 این رقم به حدود 700 تا 800 میلیون دلار کاهش یافت و بر اساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا، پس از این که بازار رها شد, حدود 70 درصد از برندهای محرز برگشتند.

 

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با اشاره به سهولت قاچاق گفت: به راحتی می‌توانید با یک تلفن، سفارش خود را بدهید و درب منزل تحویل بگیرید و این چیزی است که ما می‌بینیم.

 

شهریاری با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد جریان قاچاق در کشورمان به آسانی در حال انجام است، افزود: وزارت صمت به تنهایی ابزار لازم را برای برخورد با کالای قاچاق ندارد و به همکاری دیگر دستگاه‌های مربوط نیاز است.

کد خبر 1148220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha