سمنان از زیرساخت های بسیار خوب فرهنگی برخوردار است

اقوامی پناه، سمنان را شهری فرهنگی و با ظرفیت های بسیار خوب دانست و گفت: استان و شهرستان سمنان از زیرساخت های بسیار خوب فرهنگی برخوردار است و باید از این ظرفیت برای معرفی هرچه بیشتر به کشور استفاده شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، «حسن اقوامی پناه» در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: از برندهای این استان و به ویژه شهرستان سمنان در بخش های مختلف از جمله سفال و سرامیک باید برای معرفی و ارتقای بیش از پیش فرهنگ و ظرفیت های این منطقه استفاده شود.

 

سرپرست فرمانداری سمنان با اشاره به سبقه فرهنگی سمنان  نسبت به سایر بخش ها از جمله اقتصاد، صنعت و ... اظهار داشت: باید از این بخش برای توسعه سایر بخش ها استفاده شود و با توجه به عبور سالانه بین 15 تا 20 مییلیون نفر مسافر و زائر از این منطقه می توان از این ظرفیت عظیم برای ارتقای بخش های مختلف به ویژه توسعه هنر و فرهنگ و ظرفیت های آن استفاده کرد.

 

وی  درخصوص طرح احداث تالار مرکز در سمنان افزود: انتخاب پیمانکار مجرب و با سابقه خوب و تامین و جذب اعتبار برای ساخت آن تلاش شود.

 

اقوامی پناه تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به احداث تالار مرکزی اختصاص یافته است و باید تلاش شود تا این اعتبار در مدت دو سال جذب و در ساخت و تکمیل این طرح مهم و ضروری به عنوان زیرساخت فرهنگی هنری هزینه شود.

 

سرپرست فرمانداری سمنان در این نشست بر همراهی و همکاری برای دستیابی به طرح های مهم فرهنگی در بخش های مختلف از جمله جشنواره پایتخت کتاب و نیز شهر خلاق سفال و سرامیک تاکیدکرد.

 

در این نشست ابوالفضل دلآرام و رضا شمس خانی مسئولان دبیرخانه های سفال و سرامیک و توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان نیز حضور داشتند.

کد خبر 1148415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha