چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان امداد لرستان ایجاد شد

شیخ پور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «جلال شیخ پور» امروز( 25 بهمن) در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری فرهنگی خاتم الانبیا که در محل دانشگاه آیت الله بروجردی برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای محرومان از رویکردهای مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

 

وی افزود: توانمند سازی مددجویان و ایجاد اشتغال برای آنان از برنامه های مهم کمیته امداد است که هر سال در بخش های آموزش، توانمند سازی، اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال پی گیری می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه طی سال جاری چهار هزار و 700 فرصت شغلی برای مددجویان امداد لرستان ایجاد شده است، افزود:  ۶۰ درصد از این شغل های ایجاد شده در حوزه مشاغل تولیدی بوده است.
 

شیخ پور با اشاره به اینکه اشتغال یک زنجیره بهم پیوسته تعریف شده است، بیان کرد: این زنجیره ایجاد انگیزه، استعدادسنجی، آموزش و کسب مهارت، تولید محصول و کمک به عرضه آن را در برمی گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به وضعیت بیمه زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: زنان سرپرست خانوار بعد از توانمندسازی و خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد زیر چتر حمایت و بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

 

شیخ پور اظهار کرد: سوق دادن زنان سرپرست خانوار به سمت کارهای تولیدی بر حسب توانمندی های آنها علاوه برحفظ خانواده منجر به اشتغال و کارآفرینی برای سایر اعضای خانواده می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد لرستان اظهار کرد: موارد بسیاری هستند که زنان سرپرست خانواری که مهارت و توانایی‌هایی اعم از خیاطی داشته اند، توانسته‌اند رونق اقتصادی خوبی ایجاد کنند و زنان سرپرست خانوار دیگری را هم مورد حمایت قرار داده اند.

 

وی همچنین به برنامه های کمیته امداد در حوزه فرهنگی اشاره و افزود: ۲۱ هزار دانش آموز و ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجو تحت حمایت‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد قرار دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به تلاش برای شناسایی استعدادهای برتر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۰ استعداد برتر و نخبه از بین دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش شناسایی شده است که ۱۰ نفر آنها اختراعاتی در سطح بالا دارند.
 

کد خبر 1148442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha