توسعه فضای آموزشی در زندان منجر به اصلاح‌پذیری و اشتغالزایی زندانیان خواهد شد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه فضای آموزشی در زندان کمک شایانی به اصلاح‌پذیری و اشتغالزایی مددجویان و ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از زندان مریوان اظهار کرد: بازخورد موثر توسعه فضای آموزشی و ارتقاء مهارت‌های اساسی و شغلی در زندان، امنیت اجتماعی و کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

 

وی با حضور در زندان شهرستان مریوان ضمن بازدید از کلاس‌های قرآنی و کارگاه خیاطی و قالی بافی از نزدیک با اقدامات و برنامه‌های  اصلاحی و تربیتی زندان مریوان و فعالیتهای اشتغالزایی این مرکز آشنا و با حضور در بندهای اقامتی با مددجویان بصورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد.

 

قاسمی‌پور عنوان کرد: اقدامات و برنامه‌های قابل توجهی برای اصلاح و بازپروری مددجویان در این مراکز اصلاحی و تربیتی  در حال انجام است که نتیجه ارزشمند آن توانمند سازی زندانیان با بهره‌گیری از ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای، آگاه سازی و اشتغالزایی آنان است.

 

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازاصلاحی و بازسازی شخصیتی مددجویان در این مراکز بازخورد مهمی چون ایجاد امنیت اجتماعی، کاهش و ارتکاب مجدد جرم و توسعه اشتغال پایدار و مولد را به دنبال خواهد داشت و این نتیجه موثر و هدفمند موجبات کاهش آسیب در خانواده آنان را نیز در پی خواهد داشت .

 

قاسمی پور در پایان با توجه به کمبود محسوس فضای زندان برای اجرای موثرتر برنامه های بازپروری، قول مساعد در همکاری و تعامل با دستگاه‌های مرتبط را برای احداث و انتقال زندان به خارج از محدوده شهری داد و خاطر نشان کرد: توسعه فضای آموزشی در زندان، بی‌شک کمک شایانی به اصلاح پذیری و اشتغالزایی مددجویان و ارتقاء امنیت اجتماعی را در سطحی وسیع تر در جامعه به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 1148445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha