رسیدگی الکترونیکی ۹۵ درصد پرونده‌های قضایی بخش دستگردان طبس

حجت الاسلام حمیدی گفت: حدود ۹۵ درصد پرونده‌های حوزه قضایی بخش دستگردان شهرستان طبس به‌صورت الکترونیک تشکیل و رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۲۵ بهمن) در حاشیه بازدید از حوزه قضایی بخش دستگردان از توابع شهرستان طبس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز  مسائل قضایی و اداری این حوزه قضایی استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که رضایت‌مندی نسبی از عملکرد دادگاه بخش دستگردان وجود دارد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عدم اطاله دادرسی از نقاط قوت این دادگاه است، گفت: ساختار و عملکرد، فضای اداری و دادرسی الکترونیک، صلح و سازش و نیروی انسانی حوزه قضایی دستگردان از حوزه های بسیار خوب استان است.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد از پرونده‌های دادگاه با دخالت شورای حل اختلاف به صلح و سازش منجر می شود، افزود: حدود ۹۵ درصد از پرونده‌های این حوزه قضایی به صورت الکترونیک تشکیل و رسیدگی می شود.

 

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: دادرسی ها نیز غالبا به صورت آنلاین و در قالب ارتباطات تصویری با مردم برگزار می شود و با توجه به اینکه این دادگاه از مرکز شهرستان و استان فاصله دارد دادرسی های الکترونیک موجب رضایتمندی مردم شده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل مهم این بخش عدم استقرار پزشکی قانونی است، تصریح کرد: با توجه به فاصله این بخش با مرکز شهرستان طبس، نبود پزشک قانونی برای مردم و همکاران قضایی مشکلاتی را به وجود آورده است که پیشنهاد می شود اگر امکان داشته باشد از پزشکان مستقر در شهر در محل پزشکی قانونی حضور یابند و به عنوان پزشک معتمد کار مراجعات مردم را انجام دهند که این مشکل نیز برطرف شود.

 

 

 

 

کد خبر 1148475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha