کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در اصفهان برگزار شد/ تجلیل از یکصد پژوهشگر نهج البلاغه

کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه همزمان با میلاد حضرت علی(ع) در شهر اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور فرصتی شده تا رویدادهای فرهنگی و علمی با محوریت این کتاب شیعی و برجسته برگزار شود که کنگره بین اللملی نهج البلاغه یکی از این رویدادها بود که همزمان با میلاد حضرت علی(ع) برگزار شد.

علاوه بر حضور صاحبان اندیشه و متخصصان نهج البلاغه از کشورمان، اساتید و شخصیت پژوهشگر این حوزه از کشور عراق لبنان نیز در این برنامه حضور داشتند.

 

قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بنیاد نهج البلاغه و ارتباط ویدئو کنفرانسی آیت الله العظمی جواد آملی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی و رئیس دانشگاه آزاد کشور از برنامه های این رویداد بود که با تجلیل از یکصد پژوهشگر این حوزه و رونمایی از آثار برگزیده و مکتوب نویسندگان پیرامون این کتاب مهم آسمانی مثل تفسیرهای نهج البلاغه علامه مرجهانی، کتاب در اقیانوس نهج البلاغه حجت الاسلام رهبر و شرح حکمت های نهج البلاغه نصرالله شاملی به پایان رسید.

 

*اجرای 30 برنامه شاخص برای پایتخت نهج البلاغه

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ابتدای این کنگره به اقدامات صورت گرفته برای پایتخت نهج البلاغه ایران اشاره کرد و اظهارداشت: 30 برنامه شاخص برای پایتخت نهج البلاغه در سطح بین المللی، ملی و استانی و شهرستانی پیش بینی و اجرا شده است.

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی« ادامه داد: برخی از این برنامه ها مداوم و در آینده اجرا می شود که همه برای گسترش و ترویج مطالعه نهج البلاغه و بهره مندی از ظرفیت والای این کتاب آسمانی است.

وی بر استفاده از ظرفیت هنری برای انتقال مفاهیم نهج البلاغه تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: باید برنامه ریزی بلند مدت و میان مدت برای ترویج و معرفی این کتاب ارزشمند صورت بگیرد.

 

*حقیقت عدالت در رهبری امیرالمومنین(ع)

 

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با اشاره به ضرورت های جامعه و چالش های جهان امروز گفت: ظلم به مظلومان از سوی مستکبران یکی از عظیم ترین حوادث امروز جهان است که عده ای با وعده و شعار حقوق بشر ستم می کنند.

آیت الله «سید جمال الدین دین پرور« در پیام خود به این کنگره تبیین واقعیت های جهان و رمز گشایی از ظلم و ستم مستکبرین را مهم خواند و اذعان داشت: حقیقت عدالت در زمان کوتاه رهبری امیرالمومنین(ع) مشهود بود که بنا به قول خودشان برای مردم سرپناه و آرامش و غذای سالم و آب فراهم شد و ایشان هم به کمترین حد زندگی برای خود اکتفا کردند.

 

*تجلیل از پژوهشگران نهج البلاغه

 

رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور هم از دیگر سخنرانان این برنامه بودند که هر کدام به موضوعات اساسی ترویج فرهنگ نهج البلاغه و ابعاد این کتاب پرداختند.

در این رویداد بین المللی از یکصد پژوهشگر نهج البلاغه تجلیل شد.

 

کد خبر 1148542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha