دومین جشنواره موسیقی فجر در جنوب کرمان پایان یافت

حسین اسحاقی گفت: اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان همزمان با سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر کشور جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان همزمان با سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، هنرمندان و مردم در محوطه باز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.
 
«حسین اسحاقی» در حاشیه برگزاری این آئین با بیان این مطلب که استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شد، گفت: گروه های موسیقی و مردم از این جشنواره استقبال بسیار خوبی کردند و این نشان داد که جنوب کرمان ظرفیت بزرگی در حوزه موسیقی در منطقه و کشور دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر این که جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان با هدف تمرکززدایی از برنامه‌های جشنواره های بین المللی فجر در استان ها نیز برگزار شد، خاطرنشان کرد: این یک رویداد مهمی است که پس از ۲ سال تعطیلی کرونا در این منطقه رخ داد و مورد استقبال قرار گرفت.
 
وی ظرفیت موسیقی جنوب کرمان را در بخش های پاپ، کلاسیک، سنتی و دانست و تصریح کرد: 18 گروه موسیقی  به مدت 4 شب همزمان با سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر کشور در جیرفت  به اجرای برنامه  پرداختند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان  هدف از برگزاری این جشنواره راه معرفی موسیقی محلی و سنتی جنوب کرمان دانست و یادآور شد: همچنین معرفی، حفظ و توجه به موسیقی سنتی و محلی و تقویت فرهنگ‌های قومی به عنوان قسمتی از فرهنگ ملی برای جلوگیری از نفوذ و تهاجم فرهنگ بیگانگان و تشویق و تاکید بر اهمیت آداب و رسوم ملی در جهت تحکیم وحدت و انسجام ملی و ... از اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
گفتنی است؛ در پایان جشنواره از گروه های موسیقی که در این 4 شب به اجرای برنامه پرداختند با اهدای لوح تجلیل شد.
کد خبر 1148716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha