ساخت دستگاه الکتروشوک قلبی در وزارت دفاع

با حضور وزیر دفاع، دومین نمایشگاه بومی‌سازی قطعات الکترونیکی آغاز و از دستگاه الکتروشوک قلبی و پروتز مفصل زانو در وزارت دفاع رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، با حضور وزیر دفاع، دومین نمایشگاه بومی‌سازی قطعات الکترونیکی آغاز و از دستگاه الکتروشوک قلبی و پروتز مفصل زانو در وزارت دفاع رونمایی شد. امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع درخصوص این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۲۳۱ قطعه حساس و کلیدی رونمایی شده و قطعات ساخته شده در شرکت صاایران ۹۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.

همچنین به گفته مدیرعامل صنایع الکترونیک ایران(صاایران)، «در حال حاضر ۹ شرکت در دنیا مشغول به تولید دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک هستند که صنعت تجهیزات پزشکی صاایران به دهمین شرکت دنیا در این حوزه تبدیل شد. کشور سالانه به حدود ۵ هزار دستگاه الکتروشوک نیاز دارد.»

این دستگاه در مراکز عمومی نظیر ایستگاه‌های مترو، ورزشگاه ها، سینماها، مراکز بزرگ خرید، فرودگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت اتوماتیک می‌تواند یک فرد عادی و فاقد تخصص‌های پزشکی را راهنمایی کرده تا به بیمار دچار ایست قلبی کمک کند.

دریادار رستگاری درخصوص تولید پروتز مفصل زانو نیز گفت: سالانه در حدود ۲۰۰ هزار پروتز زانو در کشور جهت درمان این موضع استفاده می‌شود که میزان مصرف آن نیز رو به افزایش بوده و هزینه‌های هنگفتی را به مردم و بیمه‌ها تحمیل می‌کند. صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی این دو دستگاه پزشکی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار در سال است.

کد خبر 1148800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha