بچه مسجدی هایی که کمک به نیازمندان را فراموش نمی کنند

چند ساعتی از نماز مغرب در مسجد امام حسین (ع) فارسان گذشته است و شهر کم کم رو به خلوتی می رود، اما در شبستان مسجد شور و حال دیگری برپاست، جوانانی که در حال آماده سازی بسته های گوشت متبرک قربانی برای توزیع بین عزتمندان هستند.

خبرگزاری شبستان _ چهارمحال و بختیاری:

 

مساجد همواره از جایگاه ویژه‌ای در عرصه فرهنگی و اجتماعی برخوردار بوده و در طول تاریخ به پایگاهی برای هم اندیشی و رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند.

 

امروز مساجد با تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری علاوه بر تلاش جهت رفع دغدغه‌های فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری، احیا کارکردهای مساجد و پرورش هنرمندان مسجدی در بحران‌ های مختلف، سنگری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی شده و به یاری نیازمندان و آسیب‌دیدگان شتافتند.

 

کانون های فرهنگی هنری در فضای معنوی مساجد قرار دارند و با انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی توانسته اند زمینه جذب اقشار مختلف مردم را به فعالیت های مسجد محور خود فراهم کنند، نیروهای متعهد انقلابی پرورش یافته در کانون های مساجد، همواره در بزنگاه ها احساس تکلیف کرده و برای یاری رساندن به همنوعان آستین همت را بالا می زنند.

 

چند ساعتی از نماز مغرب در مسجد امام حسین (ع) فارسان گذشته است و شهر کم کم رو به خلوتی می رود، اما در شبستان مسجد شور و حال دیگری برپاست، جوانانی که در حال آماده سازی بسته های گوشت متبرک قربانی برای توزیع بین عزتمندان هستند.

 

اگرچه به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امروز برنامه های تجمعی در مساجد کمتر شده است اما جوانان مسجدی، کمک به نیازمندان و محرومان در شهرها و روستاها را هیچ وقت فراموش نمی کنند و این امر خداپسندانه از اسفند ۹۸ تاکنون توسط اعضای کانون فرهنگی هنری «سید الشهدا (ع)» همچنان ادامه دارد.

 

کمک های مومنانه ای که تا اندازه ای نیاز محرومان و مستضعفان در شهرها و روستاها را مهیا می کند و این اقدام معنوی با حضور جوانان خودجوش و حضور فعال در میدان همچنان ادامه دارد.

 

توزیع ۶۰ بسته گوشت متبرک قربانی بین عزتمندان توسط کانون «سید الشهدا (ع)» فارسان

بچه های مسجد امام حسین (ع) فارسان با توزیع ۶۰ بسته گوشته متبرک قربانی بین عزتمندان همچنان نیاز نیازمندان را تامین می کنند، کمک های که با مساعدت موسسه حضرت خدیجه (س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهیه شده است.

 

«یاسر بابایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: تعداد ۶۰ بسته گوشته متبرک قربانی که با مساعدت موسسه حضرت خدیجه (س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهیه شده است توسط کانون «سید الشهدا (ع)» فارسان بین عزتمندان توزیع شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «سید الشهدا (ع)» مسجد امام حسین (ع) فارسان ادامه داد: این بسته های گوشت بین عزتمندانی که از قبل توسط اعضای کانون شناسایی شده اند توزیع شد.

 

وی ابراز کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه کمک و دستگیری از نیازمندان و فقرا در این کانون و مسجد برای دریافت کمک‌ های خیرین بین نیازمندان و فقرا و آسیب دیدگان از ویروس کرونا برنامه‌ ریزی شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سيد الشهداء (ع) مسجد امام حسين (ع) شهر فارسان ادامه داد: این بسته های گوشت متبرک قربانی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به تعداد ۶۰ بسته بین خانواده های کم بضاعت و بی بضاعت توزیع شد.

 

بابایی گفت: کانون فرهنگی هنری سيد الشهداء (ع) مسجد امام حسين (ع) شهر فارسان برنامه های متنوعی از جمله تهیه و توزیع بسته های معیشتی، ضدعفونی و گندزدایی مسجد و معابر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست های تبیینی در دهه فجر، برگزاری مسابقه کتابخوانی و ... را در طول سال برگزار می کند.

 

وی ابراز کرد: این اقدام در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای طرح مواسات و همدلی به منظور کمک به خانواده های آسیب دیده از کرونا و سایر عزتمندان اجرا می شود.

 

 

کد خبر 1148820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha