شرکت‌های دانش‌ بنیان کردستان مغفول مانده است

فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش بنیان استان مغفول مانده‌اند و باید بررسی شود که در حوزه‌ آی‌تی به عنوان یکی از پیشران‌های استان چه میزان اشتغالزایی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه مهمترین مسئله کشور اشتغال است، اظهار کرد: اشتغال و بحث معیشت خانوار مهم‌ترین مسئله در کشور و استان کردستان به شمار می‌رود.

 

وی افزود: هر کشوری که در دنیا می‌خواهد توسعه یابد باید آمار واقعی داشته باشد تا بتواند نقشه راه و برنامه‌ریزی لازم را در مسیر توسعه انجام دهد.

 

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای اشتغال از مهمترین جلسات است و نباید جلسه‌ای به این مهمی و تاثیرگذاری به ارائه آمار خلاصه شود، بیان کرد: تا زمانیکه اطلاعات درست و واقعی نداشته باشیم تصمیم‌گیری درستی اتخاذ نمی‌شود.

 

فتحی اعلام کرد: بانک‌های استان رسالت خود را در حوزه اشتغال بخوبی انجام نداده‌اند و نیاز به همکاری است تا سرمایه‌گذاران در پروسه‌های اداری پشیمان نشوند.

 

وی یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان مغفول واقع شده و باید دید حوزه آی.تی به عنوان حوزه‌ای پیشران تا چه اندازه توانسته میزان اشتغالزایی را به خود اختصاص دهد.

 

فتحی با اعلام اینکه در کل دنیا مسیر اشتغال تغییر یافته اما ما همچنان مثل گذشته کار می‌کنیم، اضافه کرد:  رسالت و وظیفه مسئولان حمایت از سرمایه‌گذار است و همه باید دل در گرو ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری بدهند.

 

وی افزود: اگر کسی از بخش خصوصی یا سرمایه‌گذار حمایت کرد حتما به معنی شریک بودن با آن سرمایه‌گذار نیست بلکه دغدغه اصلی توسعه استان را دارد که این مهم باید فرهنگ‌سازی شود.

کد خبر 1148828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha