۶ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۶ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است که رقم کمی است چون تعهد اشتغالی کردستان۱۷ هزار نفر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در جلسه شورای اشتغال استان کردستان اظهار کرد: کردستان در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی به لحاظ عملکردی نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت مناسبی ندارد و فرمانداران باید توزیع اعتبار شهرستانی را متناسب با طرح انجام دهند.

 

وی افزود: از ۴۶ میلیارد تومان سهم تسهیلات اشتغالزایی کردستان تا این لحظه ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده که ۹ میلیارد تومان از این میزان وارد سامانه شده است و تا زمانی که وارد سامانه نشود دولت از ما به عنوان آمار فعالیت نمی‌پذیرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: تاکنون ۶ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است که رقم کمی است چون تعهد اشتغالی کردستان17 هزار نفر است.

 

وی کمیته امداد استان را از ادارات موفق در ایجاد اشتغال دانست و بیان کرد: بعنوان دبیرخانه اشتغال جلسات آموزش سامانه رصد را برگزار کردیم تا دستگاه‌های اجرایی با آشنایی بهتر با این سامانه بتوانند اشتغال ایجاد شده را ثبت کنند.

 

صلواتی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود سال  1401حدود 33 هزار نفر شغل در استان ایجاد شود که نیاز است همه ادارات در این راستا همکاری کنند.

 

وی تصریح کرد: امسال تعداد بیمه شدگان باید 214 هزار نفر افزایش یابد و دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات بیمه شدگان را در سامانه رصد ثبت کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: تا پایان سال باید شغل‌های ایجاد شده استان در سامانه رصد درج شود چون مبنای اشتغال سامانه رصد است.

کد خبر 1148844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha