زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در زنجان به ۵۸ روز رسیده است

به گفته حجت الاسلام صادقی نیارکی، میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسرا از ۷۲ روز به ۵۸ روز تقلیل پیدا کرده است ، یعنی زمان رسیدگی ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان زنجان اظهار کرد: به  لحاظ رعایت شرایط کرونایی و حسب تاکید دادستان کل کشور مبنی بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ما نتوانستیم جلسه را بطور موسع برگزار کنیم که از این بابت عذر خواهی می کنم.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: در مدت 2 سال و 7 ماه و 26 روز که در خدمت حجت الاسلام کرمی دادستان سابق زنجان بودیم، اقدامات بسیار خوبی در استان زنجان اتفاق افتاد، چه در حوزه درون سازمانی و چه در حوزه برون سازمانی . در حوزه حقوق عمومی، نظارت بر ضابطان قضایی ، حفظ حقوق بیت المال ، مبارزه با فساد اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شد که از اقدامات وی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد:در این مدت با مساعدت دادستان کل کشور و دستورات ایشان در حوزه نیروی انسانی، شاهد افزایش  کادر قضایی  بودیم . زمانیکه حجت الاسلام کرمی مسئولیت را برعهده گرفتند فقط شعب تحقیق حدود  9000 پرونده داشت که اکنون به  3530پرونده رسیده است که  کاهش 60 در صدی دارد و اقدام بی نظیری است.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: در بحث زمان رسیدگی به پرونده ها علی رغم کثرت و تراکم کار ، میانگین زمان رسیدگی از 72 روز به 58 روز در دادسرا تقلیل پیدا کرده است یعنی زمان رسیدگی 20 درصد کاهش پیدا کرده است. اطاله دادرسی یک زمانی مطالبه مردم بود که آن هم با تدبیر دادستان زنجان حل شده است.

 

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: مهمترین بخش که مورد تاکید دادستان کل کشور بود موضوع اتقان آرا و دقت در رسیدگی ها بود که در دادسراها مورد توجه ویژه قرار گرفته بود. امروز که در خدمت شما هستیم نقض قرارهای دادسرایی 14 درصد است که نسبت به گذشته 4 درصد کاهش پیدا کرده که  آمار بسیار خوبی است.

 

عالیترین مقام قضایی استان تاکید کرد: در حوزه مبارزه با فساد موضوع پرونده شهرداری زنجان از دیگر اقدامات خوب و ماندگار دادستان زنجان بود ، البته خود پرونده و عمل خوب نبود، اما مقابله با آن بسیار خوب بود. در تعاونی ها و در برخی از دستگاههای خدمات رسان انحرافاتی صورت گرفته بود و که با تدابیر دادستان زنجان اقدامات خوبی صورت گرفت.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: در حقوق عمومی اقدامات خوبی صورت گرفت که سرآمد آنها تعیین و تکلیف پسماند روی بود. حمایت از تولید نیز از دیگر اقدامات دادستان زنجان بود طوری که بیش از 21 واحد صنعتی تعطیل شده با حمایت دستگاه قضایی استان به چرخه تولید برگشت.

 

وی از همه اقدامات حجت الاسلام کرمی تقدیر و تشکر کرد و گفت: بهروز عباسی بعنوان دادستان جدید جنس کار را به خوبی می داند. قبلاً تجربه دادستانی داشته، در بخش های مختلف اقدامات خوبی انجام داده است و با شناختی که از ایشان دارم ان شالله در همین مسیر با جسارت، قدرت و اقتدار ادامه خواهند داد.

 

در پایان مراسم از زحمات و تلاش های حجت الاسلام محسن کرمی تقدیر و بهروز عباسی بعنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان معرفی شد.

کد خبر 1148897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha