ترویج استفاده از کالای فرهنگی یک وظیفه فراسازمانی است

به گفته جانعلی پور، امروز کالای فرهنگی یک دامنه وسیعی پیدا کرده است که صرفا مربوط به صنایع دستی نیست گفت: وظیفه استفاده از کالای فرهنگی یک وظیفه فرا سازمانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کالاهای و محصولات فرهنگی با بیان اینکه امروز کالای فرهنگی یک دامنه وسیعی پیدا کرده است که صرفا مربوط به صنایع دستی نیست گفت: وظیفه استفاده از کالای فرهنگی یک وظیفه فرا سازمانی است.

 


جانعلی پور افزود: دامنه کالای فرهنگی دامنه‌ خود را به نرم‌افزارهای بازار نیز رسانده است و کالای فرهنگی آن چیزی است که به عنوان ریل حرکت فرهنگ نام برده شده است.

 


وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف فرهنگی از جمله سینما اضافه کرد: تاثیرگذاری کالای فرهنگی زیاد است و برای هر رده سنی آثار طولانی مدتی دارد.

 


مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم توجه حاکمیت به کالای فرهنگی گفت: امیدواریم با این کار فرهنگ استفاده از کالای ایرانی نهادینه شود.

 


معاون سیاسی استاندار زنجان نیز در سخنانی تصریح کرد: آنچه به عنوان سند بالادستی 40 ساله دوم انقلاب تعریف شده است، عبارت است از فرهنگ غنی و پایه که در کشور وجود دارد و طبق آنچه در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده، تمدن‌سازی دنبال می‌شود.

 


ابوالفضل رفیعی با اشاره به اینکه آنچه درباره کالای فرهنگی مطرح است، باید در حوزه فرهنگی و اثرات آن و انتقال و ترویج آن مورد نظر باشد، گفت: مباحث قومیتی در بحث فرهنگ بسیار مهم است و استفاده از ظرفیت‌ها در این حوزه از هجمه فرهنگی جلوگیری خواهد کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه حتی ساخت یک عروسک هم باید با توجه به ارزش‌ها و قومیت‌ها انجام شود، اضافه کرد: تأکید مقام معظم رهبری به این موضوع و لزوم مخاطب‌شناسی در این بخش نشان می‌دهد که بحث بسیار فرهنگی بسیار مهم و گسترده است.

 


رفیعی ضمن تأکید بر تولید کالاهای با کیفیت مطابق ارزش و هویت ایرانی از سوی دستگاه‌های فرهنگی گفت: امیدواریم با هم افزایی در این زمینه شاهد ترویج فرهنگ ایرانی باشیم.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه اظهار کرد: امسال برای نخستین بار این جشنواره اجرایی شد و امیدواریم طی سال‌های آتی این جشنواره پربارتر از قبل برگزار شود.

 


امرالله حسنی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره معرفی کالاهای ایرانی بود، اضافه کرد: همانطور که تاریخ گواه است، طی دهه‌های 30 و 40 این فرهنگ که کالای وارداتی با کیفیت‌تر است، ما را نسبت به کالای ایرانی بی‌اعتماد کرد، فرهنگی که هنوز هم وجود داردو ما بر این تصور هستیم که کالای خارجی بهتر است.

 


وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین کارها برگزاری همین جشنواره کالاهای ایرانی بود، افزود: البته فرهنگ‌سازی باید از نسل جوان و کودکان شروع شود.

 


حسنی ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ کار و تلاش افزود: نباید فرزندان را اینطور بار بیاوریم که به شانس و کالای خارجی روی‌گردان شویم، فرهنگی که با تخم‌مرغ شانسی رواج پیدا می‌کند.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه خود استان زنجان در بسیاری از صنایع دستی پیشرو است، اضافه کرد: مثلا زنجان در بحث چاقو برند است پس باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

کد خبر 1148972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha