جهاد تبیینِ زینب کبری(س)، مانع از تحریف عاشورا در طول تاریخ شد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: جهاد تبیینِ حضرت زینب (س)، مانع از تحریف جریان عاشورا در طول تاریخ شده است.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت فرارسیدن پانزدهم ماه رجب، سالروز رحلت شهادت گونه زینب کبری(س) اظهار داشت: اگر مجاهدت بی نظیر حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) در تبیین حقایق کربلا و برملا کردن چهره خبیث دستگاه ظالم اُموی و یزیدی نبود، به تعبیر آن بیت معروف، کربلا در همان کربلا باقی می ماند و دیگر این چنین ماندگار و عالمگیر نمی شد.

 

وی افزود: عقیله بنی هاشم(س)، پس از واقعه عاشورا با وجود آن که به ظاهر در اسارت دشمن بود، اما با شجاعت حیدری خود در خطبه هایی که در کوفه و شام قرائت فرمود، پرده از چهره مزورانه، دروغین و فاسد یزید و یزیدیان برداشت و مردم گمراه و یا بی اطلاع را با حقایق به خوبی آشنا نمود.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) همچنین گفت: ما هم اگر خود را محب و پیروی راه زینب کبری(س) می دانیم باید با اهتمام نسبت به جهاد تبیین، زینبی وار عمل کنیم.

 


این مدرس دانشگاه بیان داشت: حقیقتاً باید این بانوی بزرگوار را قهرمان جهاد تبیین دانست، چه آن که بصیرت افزایی و آگاهی بخشی ایشان بود که زمینه شکل گیری قیام های مردمی بعد از واقعه عاشورا را فراهم آورد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله که همه ما با تأسی به سیره نورانی حضرت زینب(س) بتوانیم در معرکه روزگار کنونی و در آزمون جدی امروز، سربلند باشیم و با عمل به مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین، بتوانیم به جبهه حق علیه جبهه باطل ، به سهم و وُسع خود مدد و یاری برسانیم.

کد خبر 1149012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha