ایجاد اشتغال برای مددجویان مهم ترین رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) است

شیخ پور با بیان اینکه توانمند سازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان از برنامه های مهم کمیته امداد در استان است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ طرح اشتغالزایی در استان ایجاد شده است.

« جلال شیخ پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: توانمند سازی مددجویان و اجرای طرح های خودکفایی در سال های اخیر بصورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

 

ویبا اشاره به اینکه مهارت آموزی و اشتغال از موضوعات و اهداف جدی  کمیته امداد در راستای تقویت اشتغال مددجویان است، بیان کرد: طرح های خودکفایی ممدجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)  تا پنج سال  مورد بازرسی، نظارت و حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان لرستان با اشاره به اینکه مناشء اصلی فقر بیکاری استف ایجاد اشتغال برای مددجویان و خودکفایی آنان را از برنامه های مهم کمیته امداد دانست وافزود: افزایش اشتغال ضمن افزایش تولید و تحقق دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی متعدد دیگر برای کشور، در خوداتکایی خانواده های نیازمند و خارج شدن آنان از چرخه حمایت کمیته امداد هم نقش بسزایی دارد.

 

وی  با اشاره به اینکه  از ابتدای سال تا به امروز بالغ بر ۴۷۰۰طرح در سطح استان ایجاد شده است، ابراز کرد: از شغل های ایجاد شده در امداد ایجاد شغل به وسیله کاریابی است کارفرمایانی که از بین مددجویان یا فرزندان آنان نیروی کار بگیرند بسته های تشویقی دریافت می کنند.

 

شیخ پور تصریح کرد: این بسته ها شامل تسهیلات، پرداخت حق بیمه کار فرما و از این دست خدمات است.

 

وی افزود:  از ابتدای سال جاری تاکنون هست ما موفق شدیم ۶۶۰شغل از طریق کارفرما ایجاد کنیم.

 

مدیرکل امداد لرستان ادامه داد: کل اعتبار هزینه شده برای ایجاد  اشتغال از ابتدای سال تا اکنون چیزی بالغ بر ۲۱۴ میلیار تومان با سود ۴درصد به عزیزان جویای کار و نیازمند پرداخت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: خدمت به محرومین یک امر الهی و مسئولیت اجتماعی برعهده همه مومنین قرار دارد و خداوند سبحان بر آن تاکید دارد.

 

شیخ پور با تاکید بر ضرورت همراهی افراد خیر و توانمند در راستای توانمند سازی مددجویان کمیته امداد، گفت: خوشبختانه در جامعه ما این احساس مسئولیت به صورت گسترده نمایان شده و کمیته امداد یکی از فعالیت هایی که انجام می دهد خدمت رسانی به وسیله مراکز و موسسات خیریه و نیکوکاری است.

 

وی با موثر برشمردن خدمات ارزشمند موسسات خیریه  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز بالغ بر ۲ میلیاردو ۱۵۰میلیون تومان به وسیله خیران وموسسات خیریه در شئونات مختلف، ساخت مسکن، تهیه ملزومات، و..به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر ارائه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان رفع مشکل مسکن را دیگر برنامه کمیته امداد استان لرستان دانست و اظهار کرد: در شرایط امروزی که تهیه مسکن خیلی سخت و به یک درد لاعلاج تبدیل شده، موضوع مسکن نیازمندان بطور جدی دنبال می شود.

کد خبر 1149105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha