انتقام‌گیری نامزد سابق از طریق فضای مجازی

بهمنی گفت: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی برابر قانون جرم است و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « احسان بهمنی » در گفتگویی خبری عنوان کرد: درپی مراجعه احدی از شهروندان به پلیس فتا استان هرمزگان مبنی بر مزاحمت اینترنتی توسط شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستا گرام که موجب سلب آسایش وی شده است، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی افزود: افسران پلیس فتا بلافاصله با تشکیل پرونده و با توجه به اظهارات اولیه شاکی شروع به جمع‌آوری مستندات دیجیتال کرده و با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی ضمن شناسایی متهم ، وی را طی هماهنگی با مقامات قضایی در یک عملیات پلیسی به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر کردند .

 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان اظهار کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف نمود و انگیزه خود را انتقام از همسر سابق خود اعلام کرد.

 

بهمنی با توجه به پرونده‌هایی که با موضوع مزاحمت اینترنتی تشکیل می‌گردد، به کاربران توصیه کرد: شهروندان به هیچ وجه اختلافات شخصی و خانوادگی را به فضای مجازی نکشانید، هرکس در فضای مجازی به توهین، تهدید، نشر اکاذیب و ... اقدام کند به موجب قانون جرم محسوب می‌شود وبرابر قانون شامل پیگرد خواهد شد.

 

این مقام مسئول به شهروندان هشدار داد: افرادی که بصورت مخفیانه، از اطلاعات شخصی دیگران از قبیل فیلم، عکس و غیره، سوء استفاده نموده و با ابزارهای مختلف منجمله شبکه‌های اجتماعی باعث از بین بردن حقوق شهروندی کاربران و موجب هتک حیثیت و به خطر انداختن امنیت شهروندان می‌شوند، پلیس فتا با آنها برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

 

وی از شهروندان خواست، در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت کنند.

 

 

 

کد خبر 1149108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha