پیشرفت فعالیت های پژوهشی در استان ها ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، گفت: تحرکی که در فضای تحقیقاتی و پژوهشی به‌ صورت متمرکز در حوزه علمیه قم وجود دارد را باید به مدارس علمیه در استان‌ها نیز گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(28بهمن)، در دیدار با معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، با بیان اینکه کتاب‌ها به دودسته آموزشی و پژوهشی تقسیم می‌شود اظهار داشت: کتاب‌های درسی که به‌عنوان کتاب آموزشی از آن‌ها نام برده می‌شود از طریق پژوهش گردآوری شده بنابراین زیربنای آموزش نیز پژوهش است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه چنانچه پژوهش متوقف شود آموزش نیز متوقف می‌شود افزود: حوزه علمیه قم در این چند دهه در ابعاد و عرصه‌های گوناگون آموزشی و پژوهشی گام‌های خوبی برداشته و در این راستا جهش خوبی داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد:  در حال حاضر دنیا متوجه نظام اسلامی و حوزه علمیه است و تحرکی که در فضای تحقیقاتی و پژوهشی به‌ صورت متمرکز در حوزه علمیه قم وجود دارد را باید به مدارس علمیه در استان‌ها نیز گسترش بدهیم.

 

وی بیان کرد: جشنواره علامه حلی نشان  داده که  ظرفیت‌های بسیار خوبی در مدارس علمیه استان‌ها و شهرستان‌ها وجود دارد که چنان‌چه شناسایی و امکانات برای آن‌ها فراهم شود می‌توانند خدمات خوبی به عالم اسلام ارائه بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: اگر به عنوان خدمت‌گزار در استان لرستان بتوانیم بسترهای لازم را برای مدارس علمیه فراهم کنیم و همراهی وتوجه امکاناتی حوزه علمیه بیشتر شود می‌تواند حرکت رو به جلویی که در پیش گرفته‌اند را با کمیت و کیفیت بیش‌تری دنبال کنند.

 

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی جهت ارتقای مدارس و حوزه علمیه استان  لرستان انجام شده زیرا استان لرستان از دیرباز تاکنون خاستگاه برجستگان علمی، فقهی و معنوی و هم‌چنین علمای بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند و علمای بزرگ دیگری بوده است.امید است با ورود این هیات ها و همفکری آنها شاهد رشد علمی ،پژوهشی واخلاقی در مدارس علمیه باشیم

کد خبر 1149223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha