سخنان مقام معظم رهبری نقشه راه روشن برای آینده انقلاب و کشور است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: سخنان مقام معظم رهبری نقشه راه روشن برای آینده انقلاب و کشور است و باید سرلوحه کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام «محمد جعفری» ظهر امروز ۲۹ بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه آسمینون، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم نجیب و انقلابی تبریز، گفت: این سخنان نقشه راه روشن برای آینده انقلاب و کشور است و باید سرلوحه کار قرار بگیرد.

امام جمعه موقت آسمینون افزود: مهمترین نکاتی که رهبری در این دیدار مطرح کردند این بود که دشمن به تناوب در پی از کار انداختن بازوهای نظام است و مسیر جدایی مردم از انقلاب دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: دشمن اول فشار اقتصادی وارد می کند تا مردم را به ستوه بیاورد و دوم لجن پراکنی علیه بزرگان و نظام می کند که مهمترین رسالت قشر جوان و نخبه های جوان انقلابی مقابله با این دشمنی ها است.

حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: دشمن دائم به دنبال بی اعتبار سازی و از کار انداختن بازو های توانمند انقلاب اسلامی است برای این که بتواند اقدامات منفی خود علیه جمهوری اسلامی را اجرایی کند، می‌کوشد تا با فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت از طریق فشار اقتصادی، مقاصد خود را عملیاتی کند.

خطیب موقت جمعه آسمینون ادامه داد: در همین راستا دشمن تلاش می‌کند تا نهادهای حافظ انقلاب اسلامی را با مردم روبرو کرده و آنها را از کار بیندازد این در حالی است که کارکرد آنها تضمین دهنده مسیر سلامت جمهوری اسلامی است، به صورت دوره ای چند مجموعه شامل قوه قضائیه، شورای نگهبان، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و بیت رهبری همواره در کانون حملات دشمنان قرار داشته اند.

وی با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز به مسئله برجام اشاره کردند، یادآور شد: رهبری فرمودند؛ در قضایای برجام در سالهای ۹۴ و ۹۵ ایراداتی گرفتم که اگر نکاتی در برجام رعایت می شد مشکلات بعدی پیش نمی آمد و مکرر اشاره شد اما بعضی در نظر نگرفتند و مورد توجه قرار نگرفت و موجب ایجاد این مشکلات شد که همه آن‌ها را مشاهده می‌کنند بنابراین نگاه به آینده مهم است.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: انرژی هسته ای صلح آمیز یکی از نیازهای اساسی آینده کشور است و دلیل تکیه جبهه دشمن بر روی مسئله هسته‌ای و اعمال تحریم‌های ظالمانه با وجود اطلاع آنها از صلح آمیز بودن آن، بیان و حرفهای مهمل مانند فاصله نزدیک ایران تا سلاح اتمی از پیشرفت علمی کشور برای رفع نیازهای آینده کشور جلوگیری می کنند.

امام جمعه موقت آسمینون عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی حضور میدانی مردم و استمرار انقلاب و حرکت آن را از اصول مکتب امام (ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: امام بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب تمام همت خود را بر استمرار و حرکت انقلاب معطوف کردند و نمونه بارز آن تدبیر امام در دفاع مقدس بود.

وی اضافه کرد: البته اهداف انقلاب شامل پیشرفت واقعی و همه جانبه مادی و معنوی، محقق شدن عدالت اجتماعی، اقتدار کشور، تشکیل جامعه اسلامی و در نهایت شکل گیری تمدن بزرگ نوین اسلامی که استمرار انقلاب و رسیدن به این اهداف نیازمند تلاش دانشمندان و پژوهشگران، علمای حوزه و دانشگاه، فعالیت کارآفرینان و کارگران است.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: امروز اگر به فکر نیازهای اساسی آینده همچون تربیت نسل و تامین عنصر لازم برای پیشرفت کشور یعنی جوانان نباشیم، ۲۰ سال دیگر دچار مشکل خواهیم شد.

خطیب موقت جمعه آسمینون با بیان این مطلب که این حجم از دشمنی ها علیه انقلاب به دلیل زنده بودن انقلاب است، افزود: زنده بودن انقلاب یعنی دلبستگی عمومی مردم و نسل های جدید به آرمانهای انقلاب که اگر این دلبستگی و ایستادگی نبود دشمن نیازی نداشت این همه تلاش برای نابودی آن کند، بنابراین دشمنی ها به دلیل پایداری و وفاداری ملت به اهداف انقلاب است.

وی در خاتمه با قدردانی از زحمات محمودی انتصاب سراجی را به عنوان فرماندار شهرستان منوجان تبریک گفت و برای ایشان در این مسئولیت آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 1149262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha