اقتصاد مقاومتی، راهکار مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است، گفت: یکی از ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی کمک به مردم در قالب تسهیل صدور مجوزها و ارائه تسهیلات بانکی به مردم و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران است.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوری» امروز(۲۹بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای بزرگ امام‌خمینی بجنورد برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوا به بخشی از حقوق همسایه اشاره کرد و گفت: به عنوان مسلمان وظیفه داریم همسایه خود را بشناسیم، از مشکلات و گرفتاری‌های او باخبر و در شادی و غم‌های او شریک باشیم.


 

امام جمعه بجنورد افزود: در نبود همسایه باید نگهبان و حافظ آبرو و مال او باشیم و زمانی‌که در نزد او هستیم به او احترام کنیم و رازدار او باشیم.

 


وی با بیان اینکه امروز به نام روز اقتصاد مقاومتی نام گرفته و رهبر معظم انقلاب نیز در سال 1392 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب، نظام استکبار با راه اندازی جنگ های نظامی، سیاسی‌، اقتصادی، فرهنگی و... تلاش کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران را شکست دهد و ملت ما را وادار به عقب‌نشینی کند.


 

حجت الاسلام والمسلمین نوری یکی از جبهه‌های جنگ علیه نظام را جنگ اقتصادی برشمرد و بیان کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون در طول این 43 سال در حوزه مباحث اقتصادی مردم را در تنگنا قرار داده و همیشه به‌نحوی با تحریم کردن کالاهای اساسی اعم از تحریم بانکی، کشتیرانی، بلوکه کردن ثروت‌های مردم در بانک‌های خودشان، همیشه دنبال این بودند که به ملت فشار وارد کنند.

 


 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.
 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری، تقویت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری مردم در این حوزه را از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رهبری بارها گفته‌اند از سرمایه‌گذار هایی که مردم انجام می‌دهند، تعاونی‌ها و جمع‌های تولیدی که باعث رونق صنعت و تولید می شود باید حمایت کرد.
 

 

 

وی افزود: زمانی‌که مردم به میدان می آیند، قطعا دلسوزی آن‌ها برای سرمایه‌هایشان خیلی بیشتر است و در بازار رقابت برای کیفیت بهتر، بیشتر تلاش می‌کنند.


 

وی رکن اول اقتصاد مقاومتی را کمک به مردم خواند و بیان کرد: این کمک می‌تواند در قالب تسهیلات بانکی و صدور مجوزها باشد، که متأسفانه با مشکلات بسیاری در بخش صدور مجوزها هستیم و دولت در تلاش است که این مشکل به‌صورت الکترونیکی برطرف شود تا یک سرمایه‌گذار از کار تولیدی کردن پشیمان نشود.
 

 

امام جمعه بجنورد خرید کالای تولیدی توسط دولت ها را دومین رکن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: معمولاً دولت‌ها بزرگ‌ترین مشتریان کالاهای تولیدی هستند و با تحریم خرید کالاهای خارجی به این بخش کمک می‌کند.
 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری همچنین اسراف را رکن دیگر اقصاد مقاومتی برشمرد و گفت: اسراف، حوزه‌های مختلفی دارد و در حوزه اقتصاد باید میهمانی‌های سازمانی را کم کنند، از مدیران پروازی که هزینه‌هایی ایجاد می‌کنند در حد امکان جلوگیری شود و هزینه‌هایی که برای بخش‌هایی از صنعت که صورت می‌گیرد و درست هزینه نمی‌شود، نظارت‌ بیشتری صورت بگیرد.
 

 

 

وی در ادامه به روز روحانیت و دفاع مقدس که به نام روز شهید محلاتی نام‌گذاری شده اشاره کرد و افزود: روحانیت از قبل انقلاب تا به امروز اثبات کردند که همیشه پای آرمان‌های انقلاب بوده‌اند.
 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: روحانیت شیعه، روحانیت سیاست و حضور در صحنه‌های حساس کشور است، چرا که بیشترین شهدای جنگ تحمیلی هم از قشر روحانیت هستند.


 

وی به ویژگی‌های شهید محلاتی اشاره کرد و افزود: شهید محلاتی انسانی ولایی، جهادی و میدانی بود که همیشه تا زنده بود در میدان‌های نبرد علیه دشمنان نظام بود.
 

 

وی در ادامه به بخشی از سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: نیاز کشور تربیت دانشمند است که از الان باید به فکر آن باشیم.
 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری همچنین به بحث فرزند آوری از سخنان مقام‌معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مسئله فرزند آوری از مسائل مهم کشور است که باید جوانان ما به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1149287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha