راه مبارزه با حربه های دشمن تبیین و بیان واقعیت ها است

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: راه مبارزه با حربه های دشمن تبیین و بیان واقعیت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ورامین در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن سفارش خود و همگان به رعایت تقواب الهی، اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در سوره آل عمران آیه ۱۳۵ می‌فرماید( الذین اذا فعلا فاحشه او ظلموا انفسم.... و لم یصروا علی ما فعلوا) کسانی که ظلم کردن یا گناهی انجام دادند سپس استغفار کردند و بر آن گناه اصرار نورزیدند، بحث آیه راجع به اصرار بر گناه است، یکی از گناهان کبیره آنست که انسان گناهان کوچک را بسیار تکرار کند و تصمیمی بر ترک آن هم نداشته باشند.
وی افزود: گناه گرچه کوچک و بزرگ ندارد لیکن بعضی از گناهان در روایات به عنوان کبیره معرفی شده است، گناهانی که وعده عذاب داده شده است در مقابل گناهانی است که به شدت گناهان کبیره نیست اما تکرار این گونه گناهان باعث می‌شود این گناهان هم کبیره شود و آن اصرار و تکرار آن گناهان است که باعث می‌شود قبح گناه ریخته شود و انسان بر انجام گناه جری شود و اگر استغفار و توبه نکند و یا به ظاهر استغفار کند لیکن تصمیم بر ترک آن نداشته باشد عواقب دردناکی در انتظار اوست.
امام جمعه خیرآباد خاطرنشان کرد: از وجود نازنین پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم است که فرمود از نشانه های قسمت و سخت شدن قلب اصرار بر گناه است.
حجت الاسلام طزری در خطبه دوم نمازجمعه این هفته خیرآباد ضمن بیان اینکه در روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز به چند نکته مهم و اساسی اشاره کردند که مسیر پیشرو را برای ما روشن می سازد، بیان کرد: ایشان فشار اقتصادی و لجن پراکنی را دو وسیله برای جدایی مردم از نظام دانستند، دشمن سالهاست پی برده است یکی از علت های اساسی بقاء نظام اسلامی علی رغم همه مشکلاتی که برای نظام به وجود آمده است در صحنه بودن مردم است، لذا تمام سعی خود را برای جدا کردن مردم از نظام بکار برده است، یکی از این اقدامات تحریم های فلج کننده می باشد که تاثیر اساسی بر معیشت مردم دارد و زمانی که مردم از لحاظ معیشتی تحت فشار قرار گیرند نسبت به نظام بد بین شده و از آن فاصله می‌گیرند.
حجت الاسلام طزری تصریح کرد: راه حل این حربه دشمن خنثی کردن تحریم ها است و این با اقتصاد مقاومتی انجام می‌گیرد.
خطیب جمعه خیرآباد ضمن بیان اینکه حربه دوم دشمن لجن پراکنی و تهمت زدن به ارکان نظام است، گفت: یک زمانی علیه شورای نگهبان، علیه سپاه پاسداران و حتی زمانی نسبت به ولایت فقیه تا جایی که بتوانند شروع به تهمت زدن می کنند تا از این طریق بین مردم و مسولان نظام فاصله ایجاد کنند.
وی خاظرنشان کرد: راه مبارزه با این حربه دشمن تبیین و بیان واقعیت ها است که اگر این مهم انجام نگیرد دروغ و تهمت جای حق را خواهد گرفت و ضرباتی را به کشور وارد خواهد کرد.
 

کد خبر 1149320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha