نظارت همگانی مردم بر مسئولان مانع از فساد و سودجویی می شود

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به ضرورت نظارت مردم بر عملکرد مسئولان گفت: نظارت همگانی مردم بر مسئولان مانع از فساد و سودجویی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «امیر کاظمی« در خطبه های نماز جمعه تیران به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص عدالت اجتماعی و حفظ مسیر نظام اشاره کرد و اظهارداشت: سیاستگذاری های اصلی پیشرفت نظام با ولایت فقیه است و مسئولان مجری این سیاست ها هستند و مردم کشور باید بر آن نظارت کنند.

امام جمعه موقت تیران افزود: نظارت همگانی مردم بر مسئولان مانع از فساد و سودجویی می شود و نباید افراد جامعه هیچ کدام از این مسئولیت خود و امر به معروف و نهی از منکر دوری و بی توجهی کنند.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر متفاوت از خواهش و توصیه است، تصریح کرد: در این مسیر باید امر به معروف و نهی از منکر به صورت امری انجام شود که مهمترین آن نظارت همگانی بر مسئولان اجرایی کشور است.

حجت الاسلام کاظمی خاطرنشان کرد: برخی با تضیع حقوق دیگران و رانت مسئولیتی موجب نارضایتی از کشور و نظام می‌شوند و اگر نظارت همگانی تقویت شود آنگاه مانع چنین اتفاقاتی و دلزدگی هایی خواهد شد.

 

وی با انتقاد از جابه جایی بودجه ها و یا اختصاص اعتبارات یک منطقه به یک استان و شهر دیگر، اضافه کرد: این کارها و رایزنی در خصوص بودجه و اعتبارات که باعث خسارت به بخش دیگری بشود، جایز نیست و این ها نارضایتی ایجاد می کند.

خطیب جمعه تیران با اشاره به موضوع مهم عدالت اجتماعی و تفاوت آن با یکسان سازی، گفت: عدالت موضوع مهمی در اسلام است و باید متناسب با تلاش هر فردی آن پیشرفت و از مزایا و حقوق استفاده کند و شعار دولت ها در یکسان سازی حقوق عدالت نیست و باید آن ها عدالت اجتماعی را محقق کنند.

 

وی ارائه نامه به مدیران زیر نظر برای کمک به یک فرد با وجود مغایرت قانونی و اجرای این دستور از سوی مدیر تحت نظر را آسیب جدی برای جامعه و نارضایتی و ناراحتی ها بیان کرد.

امام جمعه موقت تیران با بیان اینکه یک فرد به دلیل کار زیاد شبانه روزی اما درآمد کم باید صبح و شب کار کند و در بازنشستگی هم مجدد مشغول کار بشود، افزود: باید مسئولان کشور برای رفاه مردم و ساماندهی این وضع کار کنند و این مهم با ارائه وام بانکی محقق نمی شود.

 

وی ارائه وام بانکی برای رفع مشکلات و با سودهای بالا را مورد انتقاد قرار داد و اذعان داشت: رفاه مردم با این کارها رقم نمی خورد بلکه باید درآمد و هزینه ها همسو باشد و نگذارند مردم بخواهند سود بانکی بپردازند.

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه کار و تلاش جهاد محسوب می شود، ادامه داد: کار و تلاش خوب است اما نه اینکه همه وقت و زمان فرد درگیر آن باشد و رفاه و کسب معنویت نداشته باشد.

 

وی ارائه گزارش توسط مسئولان در رده های مختلف به مردم را مهم بیان کرد و یادآورشد: در سطح ملی رئیس جمهور گزارش مقطعی دارد و در شهرها نیز شورای اسلامی شهر و شهرداری و دیگر ادارات در زمان های مختلف گزارش کار خود را برای آگاهی ارائه و مردم نسبت به این عملکرد قضاوت و در انتخاب های بعدی خود به این مسائل توجه کنند.

کد خبر 1149322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha