وزارت کشور دنبال تحقق کنترل ترافیک و تقویت حمل و نقل عمومی است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: مهم‌ترین نیاز امروز شهرهای کشور در حوزه کنترل ترافیک، تقویت حمل و نقل عمومی است که وزارت کشور با تمام ظرفیت به دنبال تحقق این امر مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدی جمالی نژاد در یکصد و هفتاد و یکمین نشست شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: توسعه حمل و نقل عمومی نیاز ضروری کشور برای مدیریت ترافیک در کشور است.

جمالی نژاد اظهار کرد: باید در طرح های توسعه شهری موضوعات و مسایلی نظیر روان سازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه دوچرخه سواری و مهم تر از همه تعریض پیاده روها در شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به هر میزان که سهم حمل و نقل پاک در تردد شهری افزایش یابد به همان نسبت، آلودگی و مساله ترافیک مدیریت و کنترل می شود.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به بروز رسانی شرح خدمات مطالعات تفصیلی ساماندهی ترافیک شهری خاطر نشان کرد: مطابق این طرح در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، مسایلی نظیر ایمن سازی، تقویت حمل و نقل پاک و روان سازی به صورت جدی تر دنبال می شود.

همچنین در جلسه امروز طرح جامع حمل و نقل شهر نجف آباد اصفهان هم مورد تصویب قرار گرفت و تاکید شد که برای کنترل بار ترافیکی شهر، توسعه ناوگان عمومی از قبیل اتوبوس و مترو به صورت هدفمند دنبال و عملیاتی شود.

کد خبر 1149631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha