۵٢ رشته فعال صنایع‌دستی دراستان سمنان وجود دارد

کرم‌زاده گفت: استان سمنان دارای ۵٢ رشته فعال صنایع‌دستی با تنوع تولیدات صنایع‌دستی و٢ شهر ملی صنایع‌دستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«امیر کرم‌زاده» دردیدار با نماینده ولی فقیه دراستان گفت: در استان سمنان آثار زیادی قابلیت ثبت جهانی دارد و این استان در زمینه گردشگری طبیعی، کویر، جنگل و ... منحصر به فرد است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به قابلیت‌های حوزه صنایع‌دستی استان اشاره کرد و افزود: استان دارای ۵٢ رشته فعال صنایع‌دستی با تنوع تولیدات صنایع‌دستی و٢ شهر ملی صنایع‌دستی است.

 

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان اظهارکرد:آموزش واحدهای بوم‌گردی و در نظر گرفتن پیوست فرهنگی برای این مراکز در دست اجراست.

 

کرم‌زاده، رشد و توسعه گردشگری و ترویج صنایع‌دستی را در اشتغال‌زایی و حل مشکلات معیشتی مردم موثر دانست و افزود: استان دارای بیش از ٣٠ منطقه نمونه گردشگری است و در حال جذب سرمایه‌گذاران ذیصلاح برای سرمایه‌گذاری در این مناطق هستیم.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تصریح کرد: استان دارای بناهای تاریخی بسیاری است و در صدد واگذاری بناها برای مرمت و بهره‌برداری به بخش خصوصی هستیم.

 

کرم‌زاده با بیان اینکه میراث‌فرهنگی یک دستگاه حاکمیتی و سیاست‌گذار است و دستگاه اجرایی نیست، گفت: این موضوع مهم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و وظیفه میراث‌فرهنگی راه‌سازی و ... نیست.

 

وی با اشاره به اینکه برای واگذاری موزه بزرگ سمنان و آبگرم به بخش خصوصی مذاکراتی صورت گرفته است، بیان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان بالاست و امور باید به دست مردم انجام شود.

کد خبر 1149693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha