‎ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بندرکیاشهر/  اجرای پروژه‌های عمرانی مهم‌ترین اولویت سال آینده

‎عاطفی از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بندر کیاشهر به شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی مهم‌ترین اولویت شهرداری بندر کیاشهر در سال آینده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «‎مرتضی عاطفی» در نشست شورای اسلامی بندر کیاشهر که با حضور امام جمعه این شه بندری برگزار شد با ارائه گزارش عملکرد اقدامات مهم شهرداری در ۱۴۵ روز اخیر، مهمترین موضوع شهر را اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه آسفالت سطح شهر دانست و گفت: در ۱۴۵ روز اخیر ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع آسفالت در نقاط مختلف انجام شده است و همچنین اسناد مناقصه خرید و اجرای آسفالت برای  آینده هم در حال آماده‌سازی است.
 
 
شهردار بندرکیاشهر  از اجرای ۴۵۰ متر مربع پیاده‌رو سازی  و قریب به حدود ۵۰۰ متر جدول‌گذاری دربندر کیاشهر خبر داد و با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی را در سطح محلات به شکل عادلانه اجرایی می‌کنیم افزود: ایمن‌سازی پل‌های سطح شهر، اجرای سه هزار متر رنگ‌آمیزی جداول، خرید و نصب مخازن‌ زباله ۶۶۰ لیتری، اجرای کامل سربرداری و هرس درختان، انعقاد قرارداد ۱۱ هزار متر رنگ‌آمیزی جداول، هزار و ۱۰۰ تن شن‌ریزی معابر، خریداری سرعت‌‌کاه، انجام مطالعات ترافیکی سطح شهر، ادامه مطالعات در مبحث جمع‌آوری آب‌های سطحی، افتتاح پارک کودک در کوی شهید رجایی و آماده‌‌سازی زیرگذر کوی شهید رجایی و کوی امام (ره)، همچنین اجرای روکش آسفالت شهرک سپیدکنار پس از نزدیک به ۲۰ سال، از دیگر اقدامات شهرداری بندر کیاشهر در این مدت محسوب می‌شود. 

 

وی احیای بافت فرسوده، مباحث مربوط به بازآفرینی و پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی را از جمله مواردی که برای اجرای آن‌ها می‌توان از اعتبارات ملی بهره‌مند شد خواند و افزود: مرکز دفن زباله بندر کیاشهر در مجاورت رودخانه سفیدرود، پارک ملی بوجاق و در کنار دریا واقع شده و  تاکید داریم که طبق قانون باید محل دیگری را برای دفن زباله معرفی شود. ضمن اینکه روزانه حدود شش درصد زباله در بندر کیاشهر تفکیک می‌شود در و از این حیث به عدد مطلوب استاندارد کشور نزدیک هستیم.

 

عاطفی با بیان اینکه ساماندهی پارک جنگلی و دو ورودی شهر، تغییر مکان بازار هفتگی، مرمت پل چوبی، زمینه‌سازی استقرار پلیس راهور و طرح سالم‌سازی دریا در دستور کار شهرداری بندر کیاشهر قرار گرفته است اذعان کرد: اقتصادی‌سازی پروژه‌های شهری در حوزه شهرسازی و هوشمندسازی خدمات شهرسازی با هدف شفافیت، کاهش مراجعات شهروندان، الکترونیکی شدن فرآیندها، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها رویکرد مهم شهرداری بندر کیاشهر است و لایحه هوشمندسازی را به شورا ارائه داده‌ایم که در صورت موافقت اعضاء شورا، از این حیث بندر کیاشهر، پنجمین شهر در کشور خواهد بود.

 

‎وی در ادامه از آغاز احداث میدان ثارالله و اتمام آن در شب نیمه شعبان خبر داد و تصریح کرد: با اجرای ساماندهی و بهسازی پارک جنگلی و تجمیع آن با جنگل۱۳هکتاری مجاور آن یکی از تفرجگاه‌های  شاخص‌های گردشگری گیلان در بندر کیاشهر رقم خواهد خورد.

 

شهردار بندر کیاشهر اجرای اتوماسیون اداری، ساماندهی امور مالی با نگاه انقباضی به هزینه‌های جاری و تهیه و تصویب دفترچه بهای خدمات و عوارض را از دیگر اقدامات انجام گرفته ذکر کرد و اظهار داشت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال امروز به شورای شهر بندر کیاشهر ارائه شد و در فرایند بررسی و تصویب آن توسط  شورا قرار گرفت .

 

وی اجرای پروژه‌های عمرانی را اولویت مهم لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بندر کیاشهر اعلام کرد و افزود: امیدواریم با نگاه مثبت اعضای شورای شهر بتوانیم قدم‌های مثبت و خوبی را برای بندر کیاشهر برداریم.

 

 

‎*شهرداری بندر کیاشهر احداث پارک بانوان را در اولویت قرار دهد

حجت‌الاسلام «نصرت امیدی» نیز در این نشست جایگاه شورا را جایگاهی ویژه و ممتاز خواند و ضمن برشمردن وظایف متعدد شورا عنوان کرد: نگاه شهردار به مناطق کمتر توسعه یافته بندر کیاشهر قابل تقدیر است از طرفی از شهرداری درخواست دارم احداث پارک بانوان را در دستور کار قرار دهد.

 

امام جمعه بندر کیاشهر اجرای برنامه محور پروژه‌های عمرانی و شکل گیری نهضت آسفالت در این شهر بندری را به عنوان یک مطالبه خواستار شد و ضمن قدردانی از تلاش‌های شهردار بندر کیاشهر در چند ماهه اخیر گفت: توجه به کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی از ویژگی‌های بارز شهردار متعهد و سخت‌کوش است لذا مرتفع نمودن مشکلات زیرساختی شهر جزو انتظارات اینجانب می باشد.

 

 

‎* اتحاد، همدلی و هم‌افزایی شورا و شهرداری بندر کیاشهر

«‎حاتم پورباقری» نیز اجرای هر چه سریعتر پروژه‌های عمرانی تا قبل از پایان سال و همکاری بیشتر پیمانکاران را خواستار شد و تصریح کرد: با اتحاد، همدلی و هم‌افزایی شورای اسلامی بندر کیاشهر و شهرداری و استمرار آن در سال آینده، روزهای خوبی در انتظار این شهر و شهروندان فهیمش خواهد بود.

 

رئیس شورای اسلانی بندر کیاشهر در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه مجموعه مدیریت شهری (شورای اسلامی و شهرداری) ‎پیگیری و حل مشکلات مردم است و در همین راستا پیگیری‌های مستمری توسط شهردار، جهت جذب اعتبارات ملی صورت گرفته است.

 

پور باقری با اشاره به قانون‌مندی شهرداری بندرکیاشهر اظهار کرد: شهردار و پرسنل شهرداری با گشاده‌رویی و در جهت رفع موانع و مشکلات با ارباب رجوع برخورد می‌کنند که شهروندان هم شاهد این موضوع در مراجعات به شهرداری و ملاقات‌های مردمی شهردار هستند.

 

‎* ساماندهی بازار روز از اقدامات موثر شهردار بندر کیاشهر

«‎ابراهیم حقانی» نیز در این جلسه مواردی را بیان داشت و عنوان کرد: خدا را شاکریم با شهرداری که انتخاب کردیم شرمنده مردم نشدیم زیرا در همین فرصت اندک شاهد اقدامات بسیار خوبی از سوی شهردار بندر کیاشهر با وجود تمام تنگناهای مالی و اعتباری بودیم.

 

نایب رئیس شورای اسلامی بندر کیاشهر ضمن تاکید بر اتحاد و همدلی شورا و شهردار پیگیری مطالبات مردمی را مهم‌ترین هدف مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: ساماندهی بازار روز و انتقال آن یکی از حرکت‌های موثری بود که توسط شهردار بندر کیاشهر انجام شد.

 

حقانی ضمن تقدیر و تشکر از قدرت رایزنی و پیگیری‌های مستمر شهردار بندر کیاشهر در سطوح شهرستانی، استانی و ملی ابراز داشت: در حوزه بهبود وضعیت روشنایی معابر و خیابان‌ها هم انتظار داریم دستگاه‌های ذیربط نهایت همکاری را با شورا و شهرداری داشته باشند.

 

 

کد خبر 1150102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha