اصناف متخلف دهلران ۹ میلیارد ریال جریمه شدند

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان دهلران گفت: از ابتدای امسال تا کنون اصناف متخلف دهلران بیش از ۹ میلیارد ریال جریمه شدند.

«مرتضی مهدوی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ۵۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی شهرستان انجام شده که  ۲۰۱ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از 9میلیارد ریال  تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

 

رئیس اداره صمت دهلران تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده ۱۲۷ بازرسی در راستای نظارت بر عملکرد انبار کالاها در استان انجام و ۱۸ فقره پرونده تخلف صنفی نیز در این خصوص تشکیل شده است. 

 

مهدوی افزود :با توجه به ابلاغ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر اینکه متولی اصلی تامین، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی و اقلام خوراکی و کشاورزی، جهاد کشاورزی می باشد در این خصوص این اداره ۲ نفر از بازرسین خود را از ابتدای اجرای قانون مذکور در اختیار جهاد کشاورزی در راستای تنظیم بازار قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت ثبت اطلاعات خرید و فروش کالاهای اساسی مشمول (برنج، شکر، روغن، چای، کره، گوشت قرمز و مرغ، سیمان، لوازم خانگی برقی، مقاطع فلزی، لاستیک، پودر لباسشویی، پوشک و روغن موتور...) در سامانه جامع تجارت، واحدهای صنفی ملزم به ثبت نام در سامانه مذکور و تایید اسناد تجاری خرید و فروش خود در آن می باشند که به استناد تبصره (۴) ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا، عدم ثبت اطلاعات در این سامانه به منزله عرضه خارج از شبکه محسوب می گردد که در این خصوص برخورد قانونی صورت می گیرد.

 

رئیس اداره صمت دهلران گفت: شهرستان دهلران ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنفی ثبت شده در سامانه اصناف دارد که از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ واحد فعال هستند.

 

مهدوی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند هرگونه کم فروشی، گرانفروشی‌ و تخلف اصناف را با سامانه 124 گزارش دهند تا در کوتاه ترین زمان بازرسان موضوع را پیگیری و با متخلفین برخورد قانونی کنند.

کد خبر 1150115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha