اصناف در قزوین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توانند فعالیت کنند

اعلایی گفت: اصناف با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تزریق واکسن و دریافت کد کیو آر می توانند تا ۳۰ درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است که خوشبختانه در زمینه آمار ابتلا و بستری روز به روز شرایط بهتر می شود و باید در مسیر محدودیت ها تسهیل گری ایجاد کرد.

 

استاندار قزوین ادامه داد: تسهیل گری در هفته جاری و در هفته آینده در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد و باید در استان هم این رویه اجرایی شود، البته با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال باید دقت نظر لازم در خصوص اجرای دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن را اعمال کرد.

 

وی عنوان کرد: اصنافی که در روزهای اخیر با محدودیت هایی همراه بوده اند، می توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تزریق واکسن و دریافت کد کیو آر فعالیت خود را تا ۳۰ درصد ظرفیت ادامه دهند تا بیش از این با مشکلات همراه نشوند.

 

اعلایی اضافه کرد: از لحاظ کرونایی، استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد ولی با توجه به تزریق واکسیناسیون و افزایش توان و تجربه کادر درمان و جامعه پزشکی این محدودیت ها برداشته می شود و اصناف باید نهایت همکاری و همراهی را در زمینه اجرای دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: در این مدت برخی از گزارش ها حاکی از این است که عده ای از واحدهای صنفی تخلف کرده اند که باید با آنها برخورد شود تا این موضوع تبدیل به عادت غلط در بین اصناف نشود.

 

استاندار قزوین گفت: در زمینه واکسیناسیون، حوزه بهداشت و درمان، تمامی دستگاه های ذیربط و فرمانداران باید تلاش کنند تا آمار واکسیناسیون به ویژه دوز سوم افزایش یابد چراکه تاثیر واکسن بر همگان ثابت شده و دلیل فوت بسیاری از مردم در روزهای اخیر عدم تزریق واکسن بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم که موضوع واکسن را جدی بگیرند چراکه از طرفی هم تضمین سلامتی آنها است و هم کادر درمان تحت فشار روحی و روانی مختلفی هستند  و عدم واکسیناسیون زحمات آنها را چند برابر می کند.

 

اعلایی یادآور شد: امیدواریم ایام تعطیلات نوروز فرصتی برای کادر درمان و سایر مردم فراهم‌ شود تا این فشارهای روحی و روانی کاهش یابد و بتوانند نوروز را با سلامتی و شادمانی پشت سر بگذارند.

 

کد خبر 1150162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha