توضیحات قالیباف درباره مذاکرات وین در جلسه غیرعلنی مجلس/انجام همه تلاشها برای انتقال ایرانیان در اوکراین

اعزام ۱۰۰ نفر از دانشجویان ایرانی به شهرهای مرزی در غرب اوکراین، مشکل اصلی تولید، کمبود سرمایه گذار و سرمایه، توضیحات قالیباف درباره مذاکرات وین، انجام همه تلاشها برای انتقال ایرانیان در اوکراین برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اعزام ۱۰۰ نفر از دانشجویان ایرانی به شهرهای مرزی در غرب اوکراین، مشکل اصلی تولید، کمبود سرمایه گذار و سرمایه، توضیحات قالیباف درباره مذاکرات وین، انجام همه تلاشها برای انتقال ایرانیان در اوکراین از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه هشتم اسفند است.

مشکل اصلی تولید، کمبود سرمایه گذار و سرمایه است

غلامرضا نوری قزلچه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال تا چه اندازه شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها محقق شده است، گفت: ما در مجلس و دولت در رابطه با بحث تولید و حمایت از آن و برداشتن موانع تولید بسیار حرف زدیم ولی در عمل آن گونه که باید عمل نکردیم. هنوز بحث مانع زدایی ها از تولید عملیاتی نشده است. درست است کارهایی انجام شده است اما از نظر ما کافی نیست.

 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در قالب شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سطح کشور و استان ها کمک هایی به تولیدکنندگان شد اما کافی نبود. ما باید مقداری فعال تر با این موضوع برخورد می کردیم. گاها مشکلات تولیدکننده و تولید حل می شود ولی در مجموع اگر بررسی کنیم، می بینیم که مشکلات تولید ما اساسی و جدی است و اقدام اساسی و جدی در این رابطه انجام نشده است.

 

وی بیان کرد: دولت باید پنجره واحد را برای تولید راه اندازی می کرد، صدور مجوز کسب و کارها را تسهیل می کرد و در حمایت از سرمایه گذاری برنامه جدی و مدون داشت. متاسفانه هیچ کدام از این کارها انجام نشد و اتفاقا در سالی که گذشت ما شاهد مشکلاتی همانند قطعی برق و گاز در واحدهای تولیدی بودیم.

 

وی با اشاره به تصویب طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار در مجلس گفت: این قانون هنوز اجرایی نشده است و ما امیدواریم هرچه سریع تر دولت آن را اجرایی کند تا صدور مجوزهای کسب و کار آسان شود.

 

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات تولید ما عدم حمایت از سرمایه گذاری است، گفت: ما الان فقر سرمایه و سرمایه گذار داریم. علیرغم اینکه حجم نقدینگی در کشور بالاست ولی این نقدینگی به سمت تولید هدایت نشد. سفته بازی بازار  ارز و سکه و مسکوکات سودآورتر از تولید است و سرمایه کمتر به سمت تولید رفته است. در بحث حمایت از سرمایه گذاری خارجی نتوانسته ایم موانع را برداریم و این ضعف ماست.

 

رسانه ها نقش جدی در جهاد تبیین دارند/ حضور در این جهاد را همه وظیفه خود بدانند

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جهاد تبیین گفت: در بحث جهاد تبیین باید مشخص شود که ما چه کارهای می خواهیم انجام دهیم، رفتار دشمن را دقیق رصد کنیم، واقعیات برای مردم گفته شود، روایت های صحیح از مسایل بیان شود تا مردم بدانند با چه مسایلی سر و کار دارند. متاسفانه امروز روایت صحیح از مسایل به ندرت گفته می شود و پیگیری ای نیز در این زمینه صورت نمی گیرد.

 

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم رسانه در بحث جهاد تبیین گفت: متاسفانه ما نقش رسانه را در این موضوع فراموش کرده ایم و به گونه ای آن را به حاشیه برده ایم. نقش رسانه را باید جدی بگیریم چرا که این رسانه ها هستند که در این رابطه جریان سازی می کنند.

 

وی ادامه داد: کسانی که در بحث جهاد در مسایل مختلف پیش قراول بوده اند، اینجا نیز باید پیش قراول شوند. باید همانند جنگ فیزیکی و دفاعی فرمانده مشخص باشد و فرمانده مشخص کند که باید کجاها را فتح کرد.

 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید همه وظیفه خود بدانند و به میدان بیایند. وقتی جنگ در کشور اتفاق افتاد، همه جهاد نظامی را وظیفه خود دانستند. در این نوع جهاد نیز باید همه وظیفه خود بدانند و برای پاسداری از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کنند.

 

اعزام ۱۰۰ نفر از دانشجویان ایرانی به شهرهای مرزی در غرب اوکراین

منوچهر مرادی سفیر کشورمان در کی یف در توییتی نوشت: ‏خوشبختانه روز شنبه و با تلاش همکاران سفارت، نزدیک به یکصد نفر از دانشجویان ایرانی از ایستگاه راه آهن کی یف عازم شهرهای مرزی در غرب ‎اوکراین شدند. اگر مقررات حکومت نظامی در اوکراین اجازه دهد، ان‌شاءالله فردا نیز بخش دیگری از دانشجویان از این کشور خارج خواهند شد. 

 

توضیحات قالیباف درباره مذاکرات وین در جلسه غیرعلنی مجلس

مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه (۸اسفند)جلسه غیرعلنی برگزار کرد.

در این جلسه  محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  توضیحاتی درباره آخرین تحولات مذاکرات و تصمیمات گرفته شده  هسته ای ارائه کرد.

 

شرایط اوکراین به طرز فوق العاده ای جلو می رود/انجام همه تلاشها برای انتقال ایرانیان در اوکراین

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه شب گذشته (شنبه 7 اسفند) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه شرایط اوکراین به طرز فوق العاده ای جلو می رود، گفت: تمام تلاش هایی که تاکنون صورت گرفته برای این بوده که ما بتوانیم ایرانیان و دانشجویان را از شهرهای پر خطر دور کنیم در مرحله اول و دوم آنها را از کی یف خارج کنیم.

 

وی با بیان اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای خروج ایرانیان ساکن در اکراین بکار بسته حتی تمام ماشین ها و امکانات سفارت را هم در اختیار دانشجویان و ایرانیان مقیم این کشور قرار داده که از خارکف و شهرهای دیگر به کی اف بروند و عازم شوند، تصریح کرد: امروز حدود 200 دانشجو با هماهنگی های صورت گرفته از سوی سفارت ایران در اکراین بوسیله قطار به مرزهای غربی اعزام شدند، این در حالیست که صفوف خروج نفرات از طریق مرز لهستان به 7 یا 8 کیلومتر می رسد.حدود 30 نفر از دانشجویان ایرانی تا دقایقی قبل در اقامت گاه های لهستان اسکان داده شده اند.

 

خطیب زاده از برقرای حکومت نظامی در کی اف پایتخت اکراین خبرداد و افزود: از ساعت 5 عصر امروز تا 8 صبح دوشنبه عملاً امکان اعزام بقیه دانشجویان و ایرانیان مقیم نیست بنابراین سفارتخانه ایران ، برای اقامت آنها مکانهای امن را شناسایی کرده است و این افراد را در آنجا اسکان می دهد.

 

وی درخصوص انتقال ایرانیان از طریق خط پروازی هم گفت: احتمال زیاد اگر تعداد ایرانیانی که در این صف 10 کیلومتری ورود به لهستان هستند قابل توجه شود،فردا پرواز اختصاصی ترتیب داده خواهد شد.جای نگرانی نیست سفارتخانه های ما در مجارستان ، لهستان و رومانی مشغول اسکان دادن راه یافتگان به این کشورها هستند. هر ایرانی در هر نقطه ای در مرز یا در شهرها مشکلی داشت می تواند فورا با شمارهای تماسی که در تارنمای وزارت امور خارجه و شبکه های اجتماعی منتشر شده تماس بگیرد و تلاش خواهد شد که در اسرع وقت این کار برای انتقالشان انجام شود با سفارت اوکراین در تهران در تماس هستیم با سفارتخانه های دیگر هم همین طور ،همه سعی ما اینست که امن ترین راه را برای انتقال ایرانیان و دانشجویان مهیا کنیم.

 

 

کد خبر 1150213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha