عضو گیری سالانه برای «بانوی فرهنگ»/رونمایی از دو کتاب در جشن« بانوی فرهنگ»

عرفانی گفت:کانون بانوی فرهنگ یک انجمن ادبی با هدف تربیت نویسنده و تولید آثار فاخر و با کیفیت در فضای ادبیات داستانی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سارا عرفانی» امروز دوم اسفند در نشست خبری «گردهمایی بانوان نویسنده در جشن تولد 5 سالگی بانوی فرهنگ» که در سالن امیر حسین فردی حوزه هنری برگزار شد، گفت: کانون بانوی فرهنگ یک انجمن ادبی با هدف تربیت نویسنده و تولید آثار فاخر و با کیفیت در فضای ادبیات داستانی است. تلاش می کنیم در سال های آتی کتابهای خوبی منتشر کنیم.

 

دبیر کانون بانوی فرهنگ اظهار داشت: این کانون محفلی برای تربیت نویسندگان است زیرا نگاه ما این است که تبعیض مثبت به نفع بانوان داشته باشیم. هدف ما ایجاد فضایی برای بانوان و تشکیل نشست ها و برنامه هاست. روند آموزش را به طرق مختلف از جمله تشکیل کلاسهای مجازی تسهیل می کینم.

 

وی با بیان اینکه می خواهیم فضایی حمایتی برای بانوان ایجاد کنیم، عنوان کرد: امیدواریم کانون بانوی فرهنگ، پاتوق و سرپناهی برای بانوان علاقمند به نویسندگی باشد. ما کمک می کنیم بانوان در فضایی امن و آرام آموزش ببینند.بعد از آموزش، آثار را رصد و نقد می کنیم و به چاپ آنها کمک می کنیم. ما برای برخی از آثار مراسم رونمایی برگزار می کنیم. بنای ما در بانوی فرهنگ، دیده شدن آثار منتشر شده و استفاده از تجربیات نویسندگان پیشکسوت است.

 

این نویبسنده با اشاره به اینکه بانوی فرهنگ از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرد، بیان کرد:در ابتدا جمع کوچکی از نویسندگان بودیم که کانون را در فرهنگسرای انقلاب تشکیل دادیم. فعالیت ها گسترش  و ادامه یافت . ما زیر مجموعه هیچ ارگان و نهادی نبودیم و مستقل عمل کردیم. در حال حاضر با تعامل با حوزه هنری کارها را پیش می بریم.

 

عرفانی با بیان اینکه اعضای فعال بانوی فرهنگ 30 نفر هستند، تصریح کرد: کلاسهاس آموزشی ما از مقدماتی تا پیشرفته است. دوستانی هستند که هرازگاهی با ما همراه می شوند و عضو ثابت نیستند. هدف ما ایجاد بستری برای آموزش و کمک به آثار فاخر است.

 

این مدرس داستان نویسی خاطر نشان کرد: در جشن بانوی فرهنگ از دو کتاب رونمایی می شود. نویسندگان زیادی بودند که برای اولین بار کتاب نوشته بودند و ما این آثار را برای ناشران ارسال کردیم.اصرار نداشتیم که لوگوی بانوی فرهنگ در کتابها درج شود. تاکنون ده کتاب رونمایی کردیم.

 

وی با بیان اینکه هر سال به بهانه تولد بانوی فرهنگ، نشست برگزار می کنیم، گفت:در این نشست کارهای یک سال را ارزیابی می کنیم و برنامه های سال بعد را می چینیم.سال قبل به رویکرد زن در نگاه گذشته رسیدیم و کهن الگوها را مطرح کردیم. کهن الگوهای زن در شاهنامه را بررسی کردیم. کلاسی با ده جلسه با تدریس استاد شهرستانی برگزار کردیم که 80 نفر از سراسر کشور در این کلاس که مجازی برگزار شد، شرکت کردند.

 

عرفانی ادامه داد: این روند ادامه می  یابد زیرا ده جلسه کلاس کافی نیست در جشن تولد بانوی فرهنگ دو گارگاه  در سوم اسفند به صورت مجازی حضور در این کارگاه ها برای عموم آزاد است. گارگاه عناصر متن دراماتیک با تدریس حمید رضا معنایی و کارگاه امر زنانه و روایت با تدریس مقداد اموری را برگزار می کنیم.  

 

این نویسنده با بیان اینکه در جشن تولد کانون بانوی فرهنگ جلسه نقد و بررسی آثار کلر ژوبرت را برگزار می کنیم، اظهار داشت: این جلسه چهارشنبه 4 اسفند برگزار می شود و شرکت برای عموم مردم آزاد است.

 

وی تصریح کرد: جشن تولد کانون بانوی فرهنگ چهارم اسفند ساعت 15 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود. می خواهیم جایزه سالانه بانوی فرهنگ را از امسال داشته باشیم. هر سال یک نویسنده شاخص خانم را انتخاب می کنیم که از ایشان تجلیل می شود. در رروز جشن تولد بانوی فرهنگ از جدیدترین اثر کلر ژوبرت رونمایی می شود.

 

عرفانی خاطر نشان کرد: بنا داریم عضو گیری سالانه برای بانوی فرهنگ داشته باشیم. دوستان می توانند فرم عضویت که در سایت این کانون هست را پر کنند. اعضای این کانون شامل اعضای فعال و عادی است. از اعضای فعال بیشتر کار می کشیم و کارهای آنها مرحله به مرحله رصد می شود. این دسته حتما باید در برنامه ها و کلاسها و نشست ها شرکت کنند. اعضای عادی اجباری برای شرکت در برنامه ها ندارند.

 

 

کد خبر 1150312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha