بسیج اصناف همیار و همکار دولت در نظارت بر بازار شب عید است

حسن پور از اجرای طرح سامانه جامع هوشمند نظارت کنترل و تنظیم بازار کالاهای اساسی کشور در چرخه تامین تا مقصد توسط بسیج اصناف خبر داد و گفت: بسیج اصناف همیار وهمکار دولت در نظارت بر بازار شب عید است.

غلامرضا حسن پور در گفتگوبا خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان درمورد اقدامان بسیج اصناف در بازار شب عید گفت: در موضوع شب عید دولت تمهیدات خوبی را در نظر گرفته است که بسیج اصناف هم بعنوان همیار وهمکار دولت نیز در این زمینه تمام تلاش خود را بکار برده است و نیروی های بسیج را در اختیار دولت برای نظارت بر بازار قرار داده است،  امیدواریم معضلات و مشکلات حل شود.

 

رییس بسیج اصناف افزود: بسیج اصناف نظارت خود را از مبداء آغاز کرده است  و در بخش سطح عرضه، نیروهای اتاق های اصناف و نیروهای وزارت سمت حضور دارند و بسیج  نیز در این زمینه کمک رسانی می کند.

 

وی ادامه داد: باید در تولید آنقدر قوی باشیم که  با کمبود کالا و یا ورود دلالان یا واسطه ها مواجه نشویم که الحمدالله به لطف خدا با کمبود کالا در کشور مواجه نیستیم اما متاسفانه گاهی موارد به جهت افزایش قیمت دلالان کمبود صوری را ایجاد می کنند که  در این زمینه تمرکز بسیج اصناف بر کشف انبارها، و احتکارها  و برخورد با  گلوگاههای فساد است که الحمدالله موفقیت های خوبی هم در این زمینه کسب کردیم و امار خوبی ارایه شده است.

 

حسن پور خاطر نشان کرد:  معتقدیم تمام کالاهای اساسی مانند برنج و مرغ واقلام مورد نیاز شب عید که دولت برای آنها یارانه پرداخت می کند باید در شبکه هوشمند  نظارت قرار بگیرد  که این طرح ارایه شده و امیدواریم در کل کشور اجرا شود و هر شهروند ایرانی بتواند به راحتی از سهمیه خود برخودار باشد و حتی در دورترین روستاها از این حق خود استفاده کند به همین جهت  ما پیشنهاد اجرای شبکه امین را از تولید کننده مواد اولیه  تا تولید کننده امین که تولید را انجام می دهد تا توزیع  کننده امین ارایه کردیم  و اگر بتوانیم در این سه زنجیره شبکه امین را ساماندهی شود مردم با خیال راحت  می توانند خرید خود را انجام دهند.

 

وی گفت : نام این طرح، سامانه جامع هوشمند نظارت کنترل و تنظیم بازار  کالاهای اساسی کشور در چرخه تامین تا مقصد که بخشی در برخی از شهرستانها به صورت پایلوت اجرا شده است که مقرر شده با توافق دولت به کل کشور تسری پیدا کند.

 

کد خبر 1150329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha