نمایشگاه عفاف و حجاب با ۵۴ غرفه تا پایان اسفند در مصلی

سلیمانی با بیان اینکه سکوی خروج مناسب محصولات تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات حجاب وجود ندارد از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در مصلی تهران تا پایان اسفند ماه خبر داد.

خبرگزاری شبستان_گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: موضوع تولید محصولات عفاف و حجاب یکی از دغدغه های مهم تولید کنندگان این محصولات است که متاسفانه با موانع بسیاری برای عرضه متمرکز این کالا در شهرهای بزرگ و کوچک مواجه است و حتی برگزاری عرضه نمایشگاهی محصولات عفاف و حجاب در مراکز نمایشگاه فصلی نیز با موانعی همواره مواجه بوده است که در این رابطه گفتگویی با  اسدالله سلیمانی، رییس انجمن فعالان و تولیدکنندگان محصولات حجاب به شرح زیر ارایه می شود.

 

نمایشگاه عفاف و حجاب در کجا و با چه نامی برپا شده است؟

نمایشگاه عفاف و حجاب در مصلی تهران که به نام ریحانه برگزار شده است بر اساس مطالبات مردمی برای نبود یک سکوی خروج مناسب و نبود تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات حجاب که متاسفانه این خلأ سالهاست در تمام شهرهای ایران به ویژه در تهران قابل مشاهده است برپا شده است.

 

آیا برای عرضه محصولات عفاف و حجاب مرکز پاسخگویی به نیاز مردم وجود دارد؟

می دانیم که هر کالایی را که بخواهیم تهیه کنیم، مرکزیتی برای آن معرفی می شود مانند موبایل، مبل، فرش اما برای تهیه ملزومات حجاب جای مشخصی که بتوان تمام مایحتاج را با خیال راحت با قیمت مناسب خریداری کرد، متاسفانه وجود ندارد و انجمن تولیدکنندگان به خاطر ماهیت اهداف انقلابی بر اساس منویات رهبر انقلاب که سه سال گذشته فرمودند که فعالیت کنید و به عنوان شبکه فعالیت خود را گسترش دهید و حجاب قابل برگشت نیست و یک حکم شرعی است، انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب پیگیر موضوعات بودند و یکی از موضوعات سکوی فروش محصولات حجاب بود.

 

چه  مشکلات و موانع برای برپایی یک مرکز خرید مستقل برای عرضه محصولات حجاب وجود دارد؟

سال گذشته از طریق استانداری تهران با انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب تماس گرفته شد و گفتند این مطالبه شما را بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عملیاتی می کنیم و در مصلی تهران مکانی را به مدت یک تا سه سال در اختیار تولیدکنندگان محصولات حجاب قرار می دهیم که به صورت رایگان است. با جلسات متعددی که با استانداری، وزارت صمت و اصناف برگزار شد پس از آنکه اقدامات به مرحله نهایی رسیده بود، 2 مشکل ایجاد شد؛ ابتدا اینکه مصلی تهران به صورت رایگان قرار بود در اختیار انجمن تولیدکنندگان قرار بگیرد که متاسفانه برای این موضوع مبلغی در نظر گرفته شد که ابتدا 800 هزار تومان و سپس 1600 تومان برای یک غرفه 20 متری باید پرداخت شود. از طرفی اتاق اصناف که ما معتقدیم این اتاق باید پاسخگوی اصناف باشند یعنی اتاق اصناف و اتحادیه های زیرمجموعه آن باید پاسخگو باشند که البته یک اتحادیه خاص نیست. امروز تمام اتحادیه هایی که پوشاک تولید می کنند باید پاسخگو باشند که واقعا چرا برای جامعه محجبه و کسانی که می خواهند سبک ایرانی اسلامی بپوشند، لباس مناسب نیست.

 

این طراحی ها و لباس ها را چه کسی باید تهیه کند و کجا باید انجام شود؟ اما چرا غفلت و ترک فعل در این حوزه صورت گرفته است. مسلم است که در اولویت آنها نبوده است و کسانی هم که به سمت این کار می روند به عناوین مختلف به جای انکه دست تولیدکنندگان را بگیرند و از آنها تشکر کنند به دلیل اینکه اقداماتی را که آنها انجام داده اند، امروز انجام می دهند که انجمن تولیدکنندگان حجاب آن را بر عهده گرفته است بر سر راه ما مانع تراشی می کنند.

 

مانع تراشی آنها این بود که گفتند ما اجازه ندهیم که انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در مصلی این نمایشگاه را برگزار کند. اکثر تولیدکنندگان محصولات حجاب، مجوز و جواز کسب و کار ندارند اما باید بگوییم که اکثر همکاران ما جواز کسب دارند و آنهایی که جواز کسب ندارند، شرکت داشته و آنهایی که شرکت ندارند نیز مجوز از کارگروه مد و لباس دارند؛ به همین بهانه راحت نمایشگاه را از دست ما گرفتند یعنی آن سه سالی را که قرار بود انجمن در مصلی برگزارکننده نمایشگاه حجاب و عفاف باشد، اتاق اصناف از ما گرفت.

 

چه تلاش هایی برای رفع موانع و مشکلات عرضه محصولات حجاب انجام شده است ؟

بنده این موضوع را به متولیان اتاق اصناف و اتحادیه ها انتقال دادم و در اینجا می گویم که در تهران بزرگ هزاران واحد تولید و توزیع پوشاک بدون جواز داریم. چگونه می شود اتاق اصناف و اتحادیه ها جلوی فعالیت این هزاران بی جواز را نمی گیرند اما در جایی که ما می خواهیم برای حجاب کار کنیم، می گویند این 100 غرفه اگر 20 تعداد آنها جواز نداشته باشد، ما اجازه نمی دهیم این نمایشگاه برگزار شود. متاسفانه با این روال برگزاری این نمایشگاه سال گذشته به تعویق افتاد و برای امسال باقی ماند که در برج 5/1400 به ما زنگ زدند زیرا اتحادیه ها فراخوان داده بودند که ما در مصلی تهران نمایشگاه عفاف و حجاب دایر می کنیم اما چون خودشان تولیدکننده محصولات حجاب نداشتند، حرف انجمن به کرسی نشست که در حوزه حجاب آنها کاری نکردند و ما اقدامات خوبی داریم و تولیدکننده ای حاضر به برگزاری این نمایشگاه نشد و از انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب خواستند تا این نمایشگاه برگزار شود اما کل سالن در اختیار ما نبود و از سالنی که ظرفیت 100 غرفه داشت، 25 درصد آن در اختیار ما قرار گرفت یعنی از چهار راهرو یک راهرو در اختیار ما قرار گرفت و هیچ گونه اختیاری و مدیریت در آنجا از جهت قیمت گذاری، رفت و آمد و یا انتقال اخبار نداریم اما الحمدالله با تمام این مشکلات و تمام عدم همکاری ها که اتفاق افتاد در سه ماه اخیر کسانی که از نمایشگاه خرید و بازدید کردند و نمایشگاه را دیدند همه ما را تحسین کردند.

 

از این نمایشگاه مسئولان لشکری و کشوری، مسئول بسیج اصناف بازدید کردند و بازدید آنها خستگی را از تن ما به در برد و بارها همت و فعالیت تولیدکنندگان را مورد تحسین قرار دادند. ما توانستیم برای اولین بار در پایتخت جمهوری اسلامی ایران یک نمایشگاه وزین با غرفه سازی عالی با تولیدکنندگان خوب دور هم جمع کنیم که از سه ماه گذشته تا شب عید آماده ارایه خدمات و خدمت رسانی به مردم هستند.

 

در مورد اهداف برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب توضیح دهید؟ این نمایشگاه از چه زمانی اغاز وتا چه زمانی ادامه دارد؟

اهداف این نمایشگاه آن است که تولیدکنندگان محصولات حجاب را تقویت کنند و از سوی دیگر مردم بتوانند از محصولات قیمت مناسب و عرضه مستقیم استفاده کنند. از اهداف اصلی دیگر نمایشگاه این است که در شرایطی که این همه هجمه و تهاجم علیه حجاب صورت می گیرد، المی در وسط تهران و در مصلی حضرت امام (ره) به نام حجاب برافراشته شود و راجع به حجاب بهانه ای باشد که بتوانیم از آن صحبت کنیم.

 

این نمایشگاه از آبان ماه آغاز شده است و تا آخر اسفند ادامه دارد. امیدواریم اتفاقی که انجمن تولیدکنندگان رقم زده است و ما این نمایشگاه را به صورت پایلوت برگزار کردیم تا به مسئولان بگوییم که می شود در فضاهایی که در تهران وجود دارد، این فضاها در اختیار تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب قرار گیرد و حتی حاضریم این فضاها را با هزینه آنها تقبل کنیم تا ترویج پوشش های مناسب صورت گیرد و تولیدکنندگان این محصولات انگیزه کار داشته باشند.

وقتی کالا و البسه نامناسب به وفور در جامعه یافت می شود، عادی انگاری شده و در این عادی انگاری متولیان مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

 

 نمایشگاه عفاف و حجاب شامل چند غرفه است ؟ چه تفاوتی در قیمت عرضه کالاهای حجاب در نمایشگاه  با سایر عرضه کنندگان حجاب وجود دارد؟

در این نمایشگاه 54 غرفه برپا شد اما انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب 300 عضو دارد و انشاءالله در شرف تشکیل اولین اتحادیه محصولات عفاف و حجاب هستیم. این تعداد غرفه از گیره روسری تا روسری، ساق دست، کلاه سر، هدبند و انواع مانتوها و چادرهای حجاب و هر آنچه که مربوط به حجاب یک بانوی مسلمان است در این نمایشگاه با قیمت تولید به مصرف یافت می شود که این قیمت ها نسبت به بیرون تفاوت چشمگیری دارد.

 

 

 

کد خبر 1150374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha