رسیدگی به اتهامات ایران خودرو در دادسرای شیراز

بحرینی گفت: با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، علیه شرکت ایران خودرو در دادسرای شیراز با اتهامات اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی، امتناع از عرضه کالا به قصد گرانفروشی، اخلال در توزیع مایحتاج عمومی کشور و ایجاد انحصار و کمبود در عرضه تشکیل پ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مصطفی بحرینی»، امروز (یکشنبه 2 اسفند) با اشاره به ديدار سر زده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از پارکینگ ایران خودرو در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، علیه شرکت ایران خودرو در دادسرای شیراز تشکیل پرونده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز ادامه داد: در پی این اقدام، مدير عامل شركت ايران خودرو و مدير سايت ايران خودرو در فارس احضار شدند.

وی اضافه کرد: در پی گزارش موردی اداره کل بازرسی استان فارس از سایت ایران خودروی مستقر در شیراز در خصوص نحوه توزیع خودروهای تولیدی و پس از دریافت این گزارش، پرونده قضایی علیه شرکت ایران خودرو تشکیل شد و به شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز ارجاع شد.

بحرینی تاکید کرد: به دلیل وجود سه هزار و 343 دستگاه خودرو پژو پارس در پارکینگ ایران خودروی مستقر در شیراز این پرونده با اتهامات اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی، امتناع از عرضه کالا به قصد گرانفروشی، اخلال در توزیع مایحتاج عمومی کشور و ایجاد انحصار و کمبود در عرضه برای رسیدگی ارجاع شده است.

وی ادامه داد: از این خودروهای دپو شده 2 هزار و 144 دستگاه خوردرو به بهانه کسری یک یا چند قطعه در پارکینگ متوقف شده بودند اما بررسی ها نشان داد اغلب قطعات کسری، ایرانی هستند و یک هزار و 199 دستگاه خودروی تجاری شده نیز در پارکینگ موجود بود که توجیهی نداشت.

بحرینی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که این اقدامات از مصادیق احتکار منجر به اخلال در نظام اقتصادی است که توسط دادسرای مرکز استان فارس با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دادستانی نگاه ویژه ای نیز به رونق تولید دارد اما مسئولان ایران خودرو باید قطعات خودرو و مدیریت انبارها برای تحویل به موقع خودروها را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 1150421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha