نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور در بیرجند راه اندازی شد

هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور شامگاه (۲ اسفند) با حضور جمعی از مسئولان و فعالان حوزه کشاورزی در نمایشگاه بین المللی بیرجند راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور شامگاه (2 اسفند) با حضور جمعی از مسئولان و فعالان حوزه کشاورزی در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی بیرجند راه اندازی شد.

 

«مهدی جعفری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه این نمایشگاه بعد از هفت سال در خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: این نمایشگاه در جهت ایجاد تعامل بین هدف ها و رسیدن به نهضت گلخانه ای برنامه ریزی شده است، لذا راه رسیدن به هدف معرفی ظرفیت های این حوزه در کشور است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی دنبال بهره وری آب و تولید اقتصادی هستیم، اظهارداشت: باید به سمت تولید محصولات ارگانیک حرکت کنیم، جهادکشاورزی در این راستا ریل گذاری و سیاست گذاری را ما انجام میدهد تا بهره وری را افزایش دهد و کشاورزی درامد زا شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایران باید به اقتدار غذایی در غرب آسیا برسد، اظهارداشت: امروز قدرت غذا از قدرت اسلحه بالاتر است لذا باید به سمت قدرت غذایی در منطقه پیش برویم.

 

جعفری با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی کم آب و خشکسال است، افزود: تمام ظرفیت گلخانه ای استان 79 هکتار است، قرار است نهضت گلخانه ای را ایجاد و سالانه گلخانه های استان یک و نیم برابر شود.

 

وی با بیان اینکه 180 هکتار ظرفیت گلخانه ای در استان ایجاد شده است که 20 هکتار تاکنون به بهره برداری رسیده است، افزود: همچنین 170 هکتار هم در حال ایجاد شدن است.

 

همچنین «حسین خوشایند» دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور با اشاره به اینکه این نمایشگاه از اول تا چهارم اسفند ماه ۱۴۰۰ در محل نمایشگاهای بین المللی بیرجند برگزار می شود، گفت: نمایشگاه همه روزه از ساعت 16 تا 21 در نمایشگاه بین المللی بیرجند واقع در انتهای غفاری واقع در جاده علی آباد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف معرفی پتانسیل ها و توانمندی های خراسان جنوبی و تبادل توانمندی های استانهای مختلف است، افزود: در حاشیه این نمایشگاه فضای نشست های تخصصی و رودررو با تجار افغانی بستر سازی شده است.

 

دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور با بیان اینکه از 9 استان کشور شرکت های بزرگی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای انتقال فناوری به کشاورزان استان است.

 

خوشایند با بیان اینکه برای اولین بار هیات بلند پایه تجاری از افغانستان به این نمایشگاه دعوت شدند، اظهارداشت: به دنبال معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه کشاورزی به کشور همسایه یعنی افغانستان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه هدف دیگر برنامه خراسان جنوبی احداث و کشت هزار هکتار گلخانه در استان است، افزود: تعداد زیادی گلخانه دار از استان های تهران، کرج، اصفهان، اردبیل، همدان، یزد، خراسان رضوی خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان هستند.

 

دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه نشست های تخصصی جانبی را برگزار می کنیم و روزانه حدود 80 تا 100 نفر از کشاورزان شهرهای مختلف را برنامه ریزی کردیم و برای آنها دوره آموزشی برگزار می کنیم.

 

 

 

کد خبر 1150451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha