مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی تا ۲۵ فروردین تمدید شد

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در خراسان شمالی تا ۲۵ فروردین سال ۱۴۰۱ تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «ابوالحسن حیدری» امروز سه شنبه (سوم اسفندماه) اعلام کرد: با توجه به درخواست های علاقه مندان برای حضور در جشنواره عکس رضوی و شرایط کرونایی، مهلت ارسال اثر به این جشنواره که پیش از این تا 30 بهمن ماه اعلام شده بود، تا 25 فروردین ماه سال 1401 تمدید شد.

 

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: این جشنواره در راستای توسعه فرهنگی و پاسداشت فرهنگ منور، ناب و جریان ساز رضوی و تولید آثار هنری ملهم از آموزه های دینی، اخلاقی و اجتماعی امام رضا (ع) اجرایی شده است.

 

وی از جمله اهداف این جشنواره را اشاعه فرهنگ منور رضوی از طریق هنر عکاسی، گرامیداشت پدید آورندگان آثار هنری برتر در حوزه عکاسی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)  و بسط و گسترش هنر دینی دانست.

 

حیدری با اشاره به موضوع جشنواره گفت:  آیین های مرتبط با زندگی و سیره، شخصیت، سلوک، زندگی، ولادت و شهادت امام رضا (ع)، شامل، آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، فرهنگ رضوی در تمام نقاط جهان و انعکاس مراسم و آیین های رضوی، معماری حرم رضوی، زوار حرم رضوی و مناسک، مراسم و جشن‌های رضوی از محورهای جشنواره است.

 

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره از سه بخش تشکیل شده است، گفت: بخش حرفه ای شامل عکس های تهیه‌شده با دوربین های حرفه ای، مرتبط با موضوع جشنواره شامل تک عکس، مجموعه عکس و مولتی مدیا، بخش جنبی نیز شامل عکس های و یادگاری خانوادگی در حرم امام رضا (دوربینی یا موبایلی) و بخش ویژه هم عکس های با موضوع دلتنگی برای امام رضا (ع) در ایام کرونایی است.

 

حیدری با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی عکاسان و علاقه‌مندان از سراسر کشور آزاد است، گفت:  اثر ارسالی نباید در هیچ کدام از سنوات گذشته جشنواره های رضوی انتخاب شده باشد و در صورت مشخص شدن این موضوع، عکس در هر مرحله حذف خواهد شد.

 

وی گفت: علاقه مندان می توانند اثر خود را در سامانه جشنواره به آدرس  portal.shamatoos.ir  و یا به پست الکترونیک جشنواره aksrazavi11@gmail.com  ارسال کنند.

 

گفتنی است؛ آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 1401 در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1150679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha