صادرات ۵۳۲ میلیون دلاری کالای غیرنفتی از بندر آستارا به خارج از کشور

نادری از صادرات ۵۳۲ میلیون دلاری کالای غیر نفتی از گمرکات شهرستان آستارا به خارج از کشور خبر داد.

«سعید نادری» به آمار واردات و صادرات از گمرکات زمینی، ریلی و دریایی آستارا اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در ۱۱ ماه سال جاری، یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۰۰ تن کالا به ارزش ۵۳۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۵۰۰ دلار به خارج از کشور صادر شد.

 

سرپرست اداره کل گمرک آستارا افزود: محصولات کشاورزی، پتروشیمی، معدنی، مصنوعات پلاستیکی، کاشی، سرامیک، انواع سنگ های معدنی، لبنیات و انواع آبزیان عمده کالاهایی بوده که به کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شد.

 

وی تصریح‌کرد: ارزش صادرات انجام شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش و وزن به ترتیب ۱۳ و ۹۳ درصد افزایش داشته است.

 

نادری با بیان‌اینکه در این مدت ۱۹۱ هزار و ۵۳۵ تن کالا به ارزش ۹۹ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۱۵۴ دلار وارد کشور شده است گفت: میزان واردات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۴ درصد و از نظر ارزش ۲۷ درصد کاهش داشته است.

 

سرپرست اداره کل گمرک بندر آستارا با اشاره به اینکه در این مدت گمرکات این شهرستان یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال درآمد داشته است، خاطرنشان‌کرد: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۴۵ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 1150739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha